sprcros2 Super Cross II (Japan, set 1)


Immagine gioco: Super Cross II (Japan, set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: sprcros2.zip
Anno di produzione: 1986
Produttore: GM Shoji

Genere del gioco: Guida
Categoria: Guida / Corsa Moto

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Super Cross II (Japan, set 2)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .057

Il driver di questa macchina in MAME è: sprcros2.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("master_cpu")cpu 2500000 Hz
    Z80 ("slave_cpu")cpu 2500000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    SN76489 ("sn1")audio 2500000 Hz
    SN76489 ("sn2")audio 2500000 Hz
    SN76489 ("sn3")audio 2500000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 240 x 224 @ 55.638395 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 2

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Coinage3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
    CabinetUpright
     Cocktail
    Flip ScreenOff
     On

  • ROM (20 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
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    scs-26.4b16384f958b56d a1973179d336d2ba57294155550515f2b8a33a09 good sprcros2
    scs-25.4c16384d6fd7ba5 1c26c4c1655b2be9cb6103e75386cc2f0cf27fc5 good sprcros2
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    scm-23.5b16384ab42f8e3 8c2213b7c47a48e223fc3f7d323d16c0e4cd0457 good sprcros2
    scm-22.5e163840cad254c 36e30e30b652b3a388a3c4a82251196f79368f59 good sprcros2
    scm-21.5g16384b6b68998 cc3c6d996beeedcc7e5199f10d65c5b1d3c6e666 good sprcros2
    scm-20.5k1638467a099a6 43981abdcaa0ff36183027a3c691ce2df7f06ec7 good sprcros2
    sc-64.6a32336dd1c0 f0a0d2c13617fd84ee55c0cb96643761a8735147 good sprcros2
    sc-63.3b2569034a059 1801965b4f0f3e04ca4b3faf0ba3a27dbb008474 good sprcros2
    sc-62.3a2563c78a14f 8f9c196a3e18bdce2d4855bc285bd5bde534bf09 good sprcros2
    sc-61.5a2562f71185d 974fbb52285f01f4353e9acb1992dcd6fdefedcb good sprcros2
    sc-60.4k256d7a4e57d 6db02ec6aa55b05422cb505e63c71e36b4b11b4a good sprcros2


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Super Cross II (c) 1986 GM Shoji.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : (2x) Z80 (@ 5 Mhz)

Chip Audio : (3x) SN76496 (@ 2.5 Mhz)


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 2


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Maggio 1986.


- FONTI -


Rom del gioco.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su sprcros2

0.57 [InsideOutBoy]


WIP:

- 0.139u3: Atari Ace converted Super Cross II to driver_data.

- 0.133u1: Renamed (sprcrs2a) to (sprcros2a).

- 0.123u1: Changed description to 'Super Cross II (Japan, set 1)' and clone to 'Super Cross II (Japan, set 2)'. Fixed palettesize to 768 colors.

- 0.116u2: Justin Kerk and Lord Nightmare updated Super Cross 2 to correctly use the SN76489 instead of the SN76496, which was a later design.

- 0.93: Pierpaolo Prazzoli added clone Super Cross 2 (Japan set 2). Changed description to 'Super Cross 2 (Japan set 1)'.

- 17th February 2005: f205v, Corrado Tomaselli and Gnoppi dumped Super Cross II (Japan, set 2).

- 0.57: InsideOutBoy added Super Cross 2 (Japan) (GM Shoji 1986). TODO: Sprites pop in at the wrong place sometimes before entering the screen. Correct drawing/animation of bg is very sensitive to cpu speed/interrupts/ interleave, current settings aren't correct but don't think there's any visible problems. Engine rev sound may not be completely correct. BG not using second half of prom, of interest is this half is identical to the second half of a bankp/appoooh prom, hardware is similar to bankp/appoooh in a few ways, there's also an unused SEGA logo in the bg graphics. FG not using odd colours, shouldn't matter as the colours are duplicated. Sprite priorities are wrong when bikes are jumping as they are ordered on vertical position only, assume this is original behaviour.

- 27th November 2001: InsideOutBoy submitted a driver for Super Cross II, which is playable but has a few small problems.

- 15th May 2001: Guru - Purchased Super Cross II from a PCB shop in Japan with the help of Team Japump in February.


LEVELS: 8 (endless)

 Strumenti 
Versione per la stampa
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