spdcoin Speed Coin (prototype)


Immagine gioco: Speed Coin (prototype)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: spdcoin.zip
Anno di produzione: 1984
Produttore: Stern Electronics

Genere del gioco: Puzzle
Categoria: Puzzle / Vari

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .035b08

Il driver di questa macchina in MAME è: galaxian.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 3072000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 1789750 Hz
    Speaker ("speaker")audio
    AY-3-8910A ("8910.0")audio 1789750 Hz
    AY-3-8910A ("8910.1")audio 1789750 Hz
    DISCRETE ("konami")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 768 x 224 @ 60.606061 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [2 direzioni]

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    FreezeOff
     On
    Free PlayOff
     On
    UnknownOff
     On
    DifficultyEasy
     Hard
    Lives3
     5

  • ROM (7 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    spdcoin.2c409665cf1e49 a4570f0d7868fcdd378de3fd9e5346780afcf427 good spdcoin
    spdcoin.2e40961ee59232 b58c1de69d33cf80432012b9b6d8b1e3d8b00662 good spdcoin
    spdcoin.5c2048b4cf64b7 a95d94be2e374b78b4ba49b6931f0c214ff9d033 good spdcoin
    spdcoin.5d204892304df0 01471bf7cbea0090933a253b1b46f80c8f240df5 good spdcoin
    spdcoin.5f2048dd5f1dbc e7c40972a7530cac19ce04de3272244959d337ab good spdcoin
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    spdcoin.clr321a2ccc56 58bedaa8b3e21e916295603b38529084b6c0099a good spdcoin


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Speed Coin (c) 1984 Stern Electronics.


L'obiettivo del gioco è fare rotolare una moneta fino alla base dello schermo, attraverso un foro in basso, facendo rimbalzare le piattaforme sotto la moneta. Questo deve venire fatto senza rompee la moneta, e nel più breve tempo possibile. Sembra semplice, ma è super coinvolgente e divertentissimo da giocare con un gruppo di amici.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : Z80 (@ 3.072 Mhz)

Processore Audio : Z80 (@ 1.78975 Mhz)

Chip Audio : (2x) AY8910 (@ 1.78975 Mhz)


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 224 x 256 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.61 Hz

Colori palette : 99


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 2 direzioni


- STAFF -


Concetto Gioco di Thomas Baron.

Programmato da Keith Enge.


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su spdcoin

0.35b8 [Frank Palazzolo]


Bugs:

- Very low sound. MASH (ID 03783)


WIP:

- 0.137u2: Stephane Humbert fixed dipswitches and inputs (after verification of the Z80 code) in Speed Coin.

- 0.125u5: Couriersud moved Speed Coin to the Galaxian driver. This fixed the bad sound and background color. Added Discrete sound. Changed visible area to 224x768 and palettesize to 32 colors.

- 25th May 2005: Frank Palazzolo - As far as I know, I'm the only one with a Speed Coin cabinet. It's definitely a prototype, as the cabinet is made of nice plywood and not particle board. Also, the marquee and control panel are made of colored paper, colored electrical tape, and a blown-up xerox copy of a coin face. My understanding is that it came from Stern when it shut down. The boardset is a Scramble, with hand-labelled ROM chips inside. Also, the wiring harness is different, since it only requires a 2-way joystick. When I went to plug this into the Scramble driver in MAME (back in 1999!), I was stymied by the fact that the background was blue in MAME, but black on the "real thing". I traced through the PCB only to find that the monitor was adjusted with the blue gun turned off! When I adjusted it, it matched MAME exactly. In case you are wondering about the sound, the music sounds kind of muted and noisy on the real thing, just like in MAME. Last year, I was stunned to play Speed Coin in an arcade in Nashville, Tennessee. It turns out the Ultracade guys added that game to their Multigame system, under "Arcade Classics"?!. I'm sure they used the ROM images I dumped in my basement, and here it was on a machine in another city. Pretty strange feeling. I really don't think it's a classic. More like "Arcade Relics".

- 0.59: Added dipswitches 'Free Play' and 'Difficulty'.

- 0.53: Changed palettesize to 99 colors.

- 0.37b16: Changed input to 1 player and 8-way Joystick.

- 0.35b8: Frank Palazzolo added Speed Coin (prototype) (Stern 1984).

- 17th March 1999: Frank Palazzolo added Speed Coin prototype to Super Cobra driver.

- 25th October 1998: Dumped Speed Coin (prototype).


LEVELS: 8 (endless)


Other Emulators:

* FB Alpha

* VAntAGE


Romset: 17 kb / 7 files / 9.97 zip



 Strumenti 
Versione per la stampa
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