seawolf Sea Wolf (set 1)


Immagine gioco: Sea Wolf (set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: seawolf.zip
Anno di produzione: 1976
Produttore: Dave Nutting Associates / Midway

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Bersagli

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Sea Wolf (set 2)

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Imperfetto
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .033b03

Il driver di questa macchina in MAME è: mw8080bw.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    8080 ("maincpu")cpu 1996800 Hz
    Speaker ("mono")audio
    Samples ("samples")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 260 x 224 @ 59.541985 Hz

  • Numero di giocatori: 1P
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Rilevamento posizione
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Enable Reset High Score ButtonOff
     On
    Game Time60 seconds + 20 extended
     70 seconds + 20 extended
     80 seconds + 20 extended
     90 seconds + 20 extended
     60 seconds
     70 seconds
     80 seconds
     90 seconds
    Coinage2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
    Extended Time AtNone
     2000
     3000
     4000
     5000
     6000
     7000
     Test Mode

  • ROM (4 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    sw0041.h10248f597323 b538277d3a633dd8a3179cff202f18d322e6fe17 good seawolf
    sw0042.g1024db980974 cc2a99b18695f61e0540c9f6bf8fe3b391dde4a0 good seawolf
    sw0043.f1024e6ffa008 385198434b08fe4651ad2c920d44fb49cfe0bc33 good seawolf
    sw0044.e1024c3557d6a bd345dd72fed8ce15da76c381782b025f71b006f good seawolf


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device

  • Sample [Mostra dettagli]

    shiphit
    torpedo
    dive
    sonar
    minehit


 Informazioni 
HISTORY

Sea Wolf (c) 1976 Midway.


Lo schermo di gioco é una visione laterale di una scena subacquea (con la superficie vicino alla cima). Controlli un mirino al livello della superficie. L'obiettivo é di sparare a quante piú navi possibile prima che il tempo termini. I tuoi torpedo sono lanciati dal fondo dello schermo e devono muoversi verso l'alto per colpire le navi nemiche (mentre evitano le mine che fluttuano a varie profonditá). Il tuo sottomarino puó sparare cinque colpi prima di dover ricaricare (un'azione automatica che richiede circa un secondo). La tua partita sará prolungata se raggiungi un determinato punteggio prima che il tempo termini (il punteggio é impostabile dall'operatore).


- DATI TECNICI -


Game No. 596


Processore Principale : 8080 (@ 1.9968 Mhz)

Chip Audio : Circuiti Discreti


Orientamento dello schermo : Orizzontale

Risoluzione video : 256 x 224 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 2


Giocatori : 1

Controllo : volante

Pulsanti : 1


Ne furono prodotte 10.000 unitá. Sea Wolf ha uno dei piú bei cabinati di sempre. E' in un formato verticale ed é completamente dipinto con un'immagine laterale (scene di un sottomarino realzzate in bianco e tre tonalitá di blu). La marquee sporge di fronte e ha un grande periscopio che scende da essa. Il giocatore guarda nel periscopio e lo muove per controllare il gioco. Ha un pulsante di fuoco montato su uno dei controlli. Il periscopio ha all'interno diverse trasparenze che offrono un mirino, un indicatore dei torpedo rimasti e una luce di ricarica. Il monitor é montato all'interno della macchina ed é mostrato tramite uno specchio. E' anche coperto con un overlay blu per dare al gioco un po' di colore. L'area del bezel del monitor é coperta di finti indicatori da sottomarino, ma mentre giochi non li puoi neppure vedere, poiché devi guardare attraverso il periscopio.


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Marzo 1976.


Questo é uno dei migliori giochi di sempre. L'intera partita é giocata attraverso un grande periscopio. Questo gioco é basato su un gioco elettromeccanico di Sega di parecchi anni prima (chiamato "Periscope", che fu il primo gioco di sempre a richiedere 25 centesimi per partita (un prezzo che l'industria sta provando da anni ad alzare, nonostante una decade di giochi che richiedono 50 centesimi o piú. La gente si aspetta ancora che i giochi costino un quarto di dollaro).


- SERIE -


1. Sea Wolf (1976)

2. Sea Wolf II (1978)


- STAFF -


Progettato e programmato da : Tom McHugh, Dave Nutting


- CONVERSIONI -


* Console:

Bally Astrocade


* Computer:

Commodore C64 (1982)


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su seawolf

0.33b3 [Al Kossow, Brad Oliver]


Artwork available

Samples required


WIP:

- 0.147u2: hap added Sea Wolf internal artwork.

- 31st October 2011: Mr. Do - Grab the file for Seawolf. I took the uncropped artwork from the "other" page and stuck them in there, for reference.

- 0.139u4: Siftware added clone Sea Wolf (set 2). Changed parent description to 'Sea Wolf (set 1)'.

- 25th November 2007: Mr. Do - Gregf pointed out some pretty good Sea Wolf videos, so I've adjusted the overlay accordingly. You can simply grab the LAY file and put that in your current file.

- 0.112u1: Input system changes [Derrick Renaud]: Added new IPT_POSITIONAL control type. This is for gray-code devices like Seawolf. This makes gray-code controls easy to enter without custom handlers. Modified crosshair code to be based on real scaling, see Seawolf for an example. It can now also have multiple crosshairs on one input port if needed. Updated Seawolf to use the new PORT_REMAP_TABLE. Removed Paddle control.

- 0.111u5: Zsolt Vasvari fixed typo and a bug with the Sea Wolf lamps.

- 28th January 2007: Mr. Do - Big news for today is full lamps in Sea Wolf. Big thanks goes to Zsolt for updating the driver to support them, Gene at Vintage Arcade Superstore for letting me tear apart the cab, and Jcroach for vectoring the two explosion lamps used. Oh, and I did the rest. The full pieces of both the explosion-lamps and the periscope piece can't actually be used as they are, so they have been added to the Other Artwork page. Currently, MAME supports custom cursors, but not per game, and they are scaled down. For this reason, we currently can't recreate the full periscope sight. For now, I created a crosshair that matches it which you can download from the (newly renamed) Supplemental Artwork page. Simply extract the file to your artwork directory. Note that if you do this, it will replace the default crosshair in MAME for ALL games that use a crosshair. Also, it appears blue in-game because of the blue overlay used in the game. On the explosion-lamp piece, there are sixteen different lamps, which use two distinct designs, which are in the artwork file. If you take a look at the full piece, you'll notice that there are ever-so-slight variances between two lamps with the same design. So why didn't we re-create all sixteen individual lamps "in the name of accuracy?" One, because the details are so small you can't really tell the difference while playing in-game. Two, that's why I include the full piece on the Other Artwork page. You'll also notice that on the full piece, the lamps aren't lined up straight, but they are in the LAY file. I'm "concjecturing" that because of the way the screen is viewed in the real game (shined onto the glass, which is viewed through the periscope), they end up lined up in the player's point of view. There are two views: Periscope View and Outside Bezel View. The default view is now without the bezel, because this is how the player would have actually viewed the game while playing. The Outside View is how it would have looked to a spectator watching. In reality, you would not be able to see the torpedo lamps this way, but they have been included anyway for playability. The lamps are set as a backdrop in this view, so if you would rather play in this view "more realistically", simply turn off backdrops for that view.

- 0.111u4: Zsolt Vasvari and Derrick Renaud added lamp outputs to Sea Wolf. Changed 8080 CPU1 clock speed to 1996800 Hz. Fixed 'Game Time' and 'Extended Time At' dipswitches. Added 'Enable Reset High Score' dipswitch.

- 26th November 2006: Mr. Do - Seawolf artwork, thanks to the loan by Vintage Arcade Superstore, thanks to cleanup by Addy, blows the old .ART version out of the water. Other parts of the artwork (gunsight, torpedo lamps) to come later.

- 24th July 2005: 3D ARCADE - New 3D cabinet model for Sea Wolf from bond1.

- 18th August 2003: New recorded samples for Seawolf.

- 0.66: Added Samples sound (shiphit, torpedo, dive, sonar and minehit.wav).

- 1st March 2003: Keith Wilkins and Derrick Renaud submitted a large update to the discrete sound system, adding discrete sound to Canyon Bomber, Polaris, Sprint, Sprint 2, Ultra Tank and samples to Circus, Clowns and Sea Wolf.

- 21st January 2003: Derrick Renaud added sample sounds (that are not yet recorded) to the Circus, Clowns and Seawolf drivers and added blue background artwork and coin counter to Seawolf.

- 0.36RC2: Removed 3rd player.

- 0.33b3: Al Kossow and Brad Oliver added Sea Wolf (Midway 1976).


Other Emulators:

* Laser

 Strumenti 
Versione per la stampa
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