schaser Space Chaser (set 1)


Immagine gioco: Space Chaser (set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: schaser.zip
Anno di produzione: 1979
Produttore: Taito

Genere del gioco: Labirinto
Categoria: Labirinto

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Space Chaser (CV version - set 1)
 • Space Chaser (Model Racing bootleg)
 • Space Chaser (set 2)
 • Space Chaser (set 3)
 • Space Chaser (set 4)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .031

Il driver di questa macchina in MAME è: 8080bw.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    8080 ("maincpu")cpu 1996800 Hz
    Speaker ("mono")audio
    SN76477 ("snsnd")audio
    DISCRETE ("discrete")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 260 x 224 @ 59.541985 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [4 direzioni]
      Joystick [4 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Hard Starting Level3
     4
     5
     6
    Lives3
     4
     5
     6
    UnknownOff
     On
    DifficultyEasy
     Hard
    CabinetUpright
     Cocktail

  • ROM (11 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    rt13.bin10240dfbde68 7367b138ad8448aba9222fed632a892df65cecbd good schaser
    rt14.bin10245a508a25 c681d0bbf49317e79b596fb094e66b8912f0e409 good schaser
    rt15.bin10242ac43a93 d364f0940681a888c0147e06bcb01f8a0d4a24c8 good schaser
    rt16.bin1024f5583afc 5e8edb43ccb138fd47ac8f3da1af79b4444a4a82 good schaser
    rt17.bin102451cf1155 fd8c82d951602fd7e0ada65fc7cdee9f277c70db good schaser
    rt18.bin10243f0fc73a b801c3f1e8e6e41c564432db7c5891f6b27293b2 good schaser
    rt19.bin1024b66ea369 d277f572f9c7c4301518546cf60671a6539326ee good schaser
    rt20.bin1024e3a7466a 2378970f38b0cec066ef853a6540500e468e4ab4 good schaser
    rt21.bin1024b368ac98 6860efe0496955db67611183be0efecda92c9c98 good schaser
    rt22.bin10246e060dfb 614e2ecf676c3ea2f9ea869125cfffef2f713684 good schaser
    rt06.ic21024950cf973 d22df09b325835a0057ccd0d54f827b374254ac6 good schaser


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Space Chaser (c) 1979 Taito.


Space Chaser é un gioco ci corse in labirinti 2-D. Controlli il tuo missile attraverso un labirinto per raccogliere i puntini mentre eviti allo stesso tempo il missile, o i missili, che cercano continuamente di speronarti. Se superi con successo un labirinto, molti altri ti aspettano. Questo é un buon allenamento per guidare per le strade in una grande cittá.


- DATI TECNICI -


Numero Scheda : RTNxxxx

Adesivi Prom : RT13-22


Processore Principale : 8080

Chip Audio : SN76477, Circuiti Discreti


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 4 direzioni

Pulsanti : 1 (Spinta)


- CURIOSITA' -


Pubblicato nell'Ottobre 1979.


Pubblicato anche come modello cocktail. In Giappone la versione cocktail è nota come "T.T Space Chaser".


Questo é probabilmente il piú frenetico dei giochi in stile "Head On", in quanto, invece di cercare di evitare uno scontro frontale con un auto (o 2), hai un missile che cerca di schiantarsi su di te. Questo aggiunge pressione, in quanto devi essere in grado di seminare il missile alla fine del livello.


Forse conosciutoi anche come "Missile Chaser".


- PUNTEGGI -


Puntini : 10 punti X numero di livello.

I livelli partono da 1 e arrivano al 9. Dopo di ció il livello 9 continua a ripetersi.



AGGIORNATO


Space Chaser (c) 1979 Taito.


Space Chaser is a 2-Dimensional maze racing game. You control your rocket through the maze to pick up the dots while at the same time avoiding the rocket, or rockets, that are constantly trying to ram you. Successfully get through one maze and many more await you. This is good practice for freeway driving in the big city.


- DATI TECNICI -


Numero Scheda : RTNxxxx

Adesivi Prom : RT13-22


Processore Principale : 8080

Chip Audio : SN76477, Circuiti Discreti


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 224 x 248 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 8


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 4 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nell'Ottobre 1979.


Also released as a Cocktail model : "T.T Space Chaser".


This is probably the most manic of the "Head-on" type of games, as instead of a car (or 2) you're trying to avoid a head-on collision with, you have a missile trying to ram into you. This gives added pressure, since you must be able to outrace the missile at the end of the round.


Maybe also known as "Missile Chaser".


- PUNTEGGI -


Dots : 10 points X level number.

Levels start at 1 and go up to 9. After that level 9 keeps repeating itself.


- CONSIGLI E TRUCCHI -


* Come terminare il primo livello :

1) Lascia che il tuo razzo finisca la metá della linea inferiore su cui ti trovi, ma inverti la direzione prima di entrare in curva. Girati verso il centro quando ritorni a dove eri.

2) Termina i dieci gruppi di due puntini al centro. Fai attenzione al missile che prova a colpirti. Anche se non dovresti avere problemi a dare una spinta al tuo missile nel momento del bisogno, cerca di fare il piú possibile al centro senza utilizzare il boost. Ne avrai bisogno piú tardi.

3) Prendi il cerchio di puntini che circondano l'area interna.

4) Vai alla linea inferiore. Dovresti avere pronta la metá sinistra della linea inferiore. Gira, finendo i puntini.

5) Nell'ultima linea, utilizza il boost. Ne avrai bisogno per terminare.


- CONVERSIONI -


* Console :

Sony PSP [EU] (October 6, 2006; "Taito Legends Power-Up [Model ULES-00473]")

Sony PSP [AU] (November 9, 2006, "Taito Legends Power-Up")

Sony PlayStation 2 [JP] (January 27, 2007; "Taito Memories II Joukan [Model SLPM-66649]")

Sony PSP [US] (May 17, 2007, "Taito Legends Power-Up [Model ULUS-10208]")


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su schaser

0.31 [Lee Taylor]


NOTE:

- Clone Space Chaser (CV version) has color maps for player 1/player 2. They are not used, but they were on the board.


Bugs:

- If "Hard" mode is selected, numerous bugs appear which could be either an emulation fault or a bad rom. Source (ID 02663)


WIP:

- 0.149: ANY added clone Space Chaser (set 4). Changed description of clone (CV version) to 'Space Chaser (CV version - set 1)'.

- 0.148u5: Replaced Speaker sound with 'Filtered 1-bit DAC' in clone Space Chaser (CV version).

- 0.148: Robbbert fixed incorrect missile sound in Space Chaser (proof obtained from a video). Added newly-discovered information about Space Chaser to the driver.

- 0.147u4: Robbbert added clones Space Chaser (set 2) and (set 3). Changed description to 'Space Chaser (set 1)'. Cleaned up cocktail mode. Fixed 2nd player in clone Space Chaser (CV version) upright cab. Added notes and DIPs from MisfitMAME and fixed typos.

- 0.147u1: Made 555 sound timer a device in Space Chaser [hap].

- 0.140u3: hap fixed screen is upsidedown (audio\8080bw) in Space Chaser.

- 0.133u1: Renamed (schasrcv) to (schasercv).

- 0.126u5: Derrick Renaud hooked up discrete filtering to SN76477 in Space Chaser and clone (CV version).

- 0.113u2: Changed visible area to 224x260 and VSync to 59.541985 Hz in Space Chaser and clone. Changed 8080 CPU1 clock speed to 1996800 Hz in clone Space Chaser (CV version).

- 0.111u1: Added Samples (Invaders) and Speaker sound to clone Space Chaser (CV version).

- 0.106u13: Roberto Fresca hooked up color PROM for Space Chaser and fixed dipswitches. Added dipswitches 'Dipswitch 3', 'Dipswitch 5' and 'Dipswitch 7'. Changed visible area to 224x248 in clone Space Chaser (CV version).

- 0.94u2: Derrick Renaud updated Space Chaser sounds to include missle effect and fix dot sounds per schematics. Added volume controller for 'Music', 'Dot' and 'Explosion/Effect'. Replaced DAC/Samples sound with Discrete.

- 0.94u1: Derrick Renaud added watchdog and fixed input port in Space Chaser.

- 0.93: Changed Custom sound to Samples.

- 9th December 2002: Zsolt Vasvari added another version of Space Chaser, and Stephane Humbert merged it with some earlier changes.

- 0.62: Added missing prom ($0 - background color map).

- 0.61: Changed visible area to 224x248.

- 0.37b2: Added clone Space Chaser (CV version). Added SN76477, DAC and Custom sound. Changed 8080 CPU1 clock speed to 1996800 Hz. Added 2nd player and dipswitches 'Number of Controllers' and 'Cabinet'.

- 2nd May 2000: Zsolt Vasvari sent in a 8080bw driver update with support for another version of Space Chaser and some other fixes.

- 8th April 2000: Zsolt Vasvari fixed a bug in the SN76477 emulator and got the explosion sound working in Space Chaser.

- 6th April 2000: Zsolt Vasvari adjusted Space Chaser sound frequencies.

- 5th April 2000: Zsolt Vasvari added cocktail mode support and some SN76477 sound support to Space Chaser.

- 0.36RC2: Colors should be close in Space Chaser (minus the "green lane" effect) [Zsolt Vasvari]. Changed palettesize to 8 colors.

- 0.31: Lee Taylor added Space Chaser (Taito 1980).

- 21st January 1998: Dumped Space Chaser. This is a Taito game which is comprised of 3 boards. The boards are not compatable with the more familiar space invaders set. All three boards are different from their corresponding space invaders counter parts. However, the EPROM and processor/RAM boards are the same as Lupin III. The sound boards is different again. The Space Chaser boards are labeled RTNxxxx whereas the Lupin boards are labeled LPNxxxx.


Other Emulators:

* Laser

 Strumenti 
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