rescue Rescue


Immagine gioco: Rescue
   
Immagini disponibili::




 Descrizione 
Nome romset rescue.zip
Anno di produzione: 1982
Produttore: Stern Electronics
Questo gioco ha i seguenti cloni:
Apocaljpse Now (bootleg of Rescue)
Rescue (bootleg)

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Volo

 Emulazione 
Questo gioco funziona correttamente in MAME Questo gioco funziona correttamente in MAME
In MAME dalla versione: .025
Salvataggio state: Supportato
Stato dell'emulazione: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Il driver di questo gioco in MAME : scobra.c - Leggi il codice

  Dati tecnici 
Questo gioco usa un solo schermo:
  Tipo di grafica: Raster
  Orientamento schermo: Verticale
  Risoluzione del gioco 256 x 224 @ 60.606061
Numero di giocatori: 2P alternati
Controllato con:
  Doppio joystick
Numero di pulsanti: 1
La scheda di questo gioco usa 5 CHIP
NomeTipoClock
Z80cpu3072000
Z80cpu1789750
Speakeraudio
AY-3-8910Aaudio1789750
AY-3-8910Aaudio1789750


 Dati Scheda 
Il ROMset si compone di 10 ROM
Riferito alla versione MAME: 0.154

NomeDimensioniCRC32SHA1FunzionamentoNel romset
rb15acpu.bin4096d7e654ba 6bcf7a6d86bc2de9a304f0aa9542fdcb58ca73dd good rescue
rb15bcpu.bin4096a93ea158 c5550881d2a44f82eeb56d90487137d959c8c6ae good rescue
rb15ccpu.bin4096058cd3d0 3f8962be982952adab23c1884cd3a9be5ddd4108 good rescue
rb15dcpu.bin4096d6505742 804df84ea507bf41e9376a7ce63a278c3701f0cd good rescue
rb15ecpu.bin4096604df3a4 15790fa442538632f232280c096ac788d9bf8117 good rescue
rb15csnd.bin20488b24bf17 cc49fef3c629c12f1a7eb9886fdc2df4b08f4b37 good rescue
rb15dsnd.bin2048d96e4fb3 8bb023c7c668f93d2333d648fc3cefdbd66f92db good rescue
rb15fcpu.bin20484489d20c c7a2afbd2e5645a1a25dec6147d61a38ba12380f good rescue
rb15hcpu.bin20485512c547 e0f1c994daaa8933230cbc4bb88d459a698e0d8e good rescue
rescue.clr3240c6bcbd cb0c058eadc37eba4b1a99be095da81a14099d8d good rescue


:  Gioco Parent
:  Gioco Clone
:  BIOS

Le dimensioni del file rescue.zip sono 16.52 Kbytes (compresso)
La scheda del gioco ha 10 opzioni configurabili via dipswitch

In grossetto i valori predefiniti

NomeValore
Starting Level1
 3
Lives3
 5
Demo SoundsOff
 On
UnknownOff
 On
UnknownOff
 On
Coinage1 Coin/1 Credit
 Coin A 1/2 Coin B 2/
 Coin A 1/3 Coin B 3/
 Coin A 1/4 Coin B 4/
DifficultyEasy
 Hard
UnknownOff
 On
UnknownOff
 On
UnknownOff
 On


 Informazioni 
HISTORY

Rescue (c) 1982 Stern Electronics.


Il giocatore pilota un elicottero di salvataggio e deve cercare di salvare numerosi aviatori che si sono paracadutati in mare.
Il mezzo di salvataggio è sotto l'attacco costante di elicotteri nemici, mentre squali che nuotano nell'oceano sottostante uccideranno ogni aviatore che incontreranno. Gli ultimi livelli avranno anche sottomarini e navi nemiche tutti con il proposito di far fallire la missione di salvataggio. I giocatori devono far attenzione ad evitare la caduta dei rottami degli elicotteri nemici appena distrutti, stando anche attenti a non colpire con le proprie pale gli aviatori paracadutati, perchè ciò li ucciderebbe istantaneamente.


In una vena molto simile al leggendario "Robotron" di Williams, anch'esso pubblicato nel 1982, l'elicottero di salvataggio é equipaggiato con un'arma che puó sparare in 8 direzioni differenti, indipendentemente dalla direzione in cui l'elicottero di salvataggio sta volando. Oltre all'arma a 8 direzioni, l'elicottero puó anche sganciare missili dalla pancia, che sono essenziali per distruggere sottomarini e navi.


Per completare un livello, i giocatori devono raccogliere dal mare un determinato numero di aviatori caduti (indicato all'inizio di ogni livello) e depositarli al salvo su un'isola vicina.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : Z80 (@ 3.072 Mhz)

Processore Audio : Z80 (@ 1.78975 Mhz)

Chip Audio : (2x) AY8910 (@ 1.78975 Mhz)


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 224 x 256 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.61 Hz

Colori palette : 226


Giocatori : 2

Controllo : Doppio Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Novembre 1982.


Un bootleg di questo gioco è conosciuto come "Apocaljpse Now".


- STAFF -


Progettato e programmato da : Chris Oberth


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su rescue

0.25 [Mirko Buffoni, Fabio Buffoni, James R. Twine, Chris Hardy]


TEST MODE:

- Press 1 + F3 to enter test mode.


WIP:

- 0.143u5: Changed description of clone 'Rescue (Videl Games bootleg)' to 'Rescue (bootleg)'.

- 0.143u4: f205v and robotype added clone Rescue (Videl Games bootleg).

- 0.140u3: hap fixed missing sound in Rescue and clone Apocaljpse Now.

- 24th September 2010: 3D ARCADE - New Stern 3D cabinet model for Rescue.

- 0.139u2: Phil Bennett fixed Rescue hangs at Post.

- 0.74: Pierpaolo Prazzoli added clone Apocaljpse Now (bootleg 1982).

- 9th September 2003: Pierpaolo Prazzoli added Apocaljpse Now, a bootleg of Rescue, to the Super Cobra driver.

- 0.53: Changed palettesize to 226 colors.

- 0.37b16: Fixed gfx1 roms addresses and palettesize to 162 colors.

- 0.35b2: Changed palettesize to 160 colors.

- 0.31: Mike Coates added gradient filled background in Rescue. Known issues: Colors are accurate apart from the background, which is an approximation.

- 0.28: Known issues: The colors should be correct, however the sky is black instead of blue. I don't know where coins per credit selector is. The game requires 4 credits to start.

- 0.27: Thanks to Alan J. McCormick, Rescue now has accurate colors. The colors should be correct, however the sly is black instead of blue. I don't know where coins per credit selector is. The game requires 4 credits to start.

- 0.25: Added Rescue (Stern 1982). Mirko Buffoni decrypted the garbled graphics of Rescue which is now fully playable. Fabio Buffoni improved the decode routines with thrilling code. Colors are wrong, unless someone provides a good set of screenshots to study. Game is playable with wrong colors and sound. Control: Arrows = Move around and CTRL = Fire. This game works on the same board of Super Cobra. Graphic is garbled with an address shuffling. Known issues: Graphics are now perfect. I don't know where coin counter is located. The game requires 4 credits to start.

- 22nd November 1996: Dumped Rescue (Stern 1981).


Other Emulators:

* FB Alpha

* VAntAGE

Informazioni su scobra.c (Driver MAME)


0.07 [Nicola Salmoria]


TODO:

- Need correct color PROMs for Super Bond

- Dark Planet background graphics

- Explosion sound in Scramble/Super Cobra repeats

- Armored Car probably has some other effect(s) during an explosion. It uses both POUT1 and POUT2.


NOTES:

- Armored Car sets Port C as well, but it's input only and the games uses other bits for the 2nd player controls. Maybe the games was meant to use 2 joysticks at one time.

- Video Hustler and its two bootlegs all have identical code, the only differences are the title, copyright removed, different encryptions or no encryption, plus hustlerb has a different memory map.

- In Tazmania, when set to Upright mode, player 2 left skips the current level.


WIP:

- 0.147u2: Miodrag Milanovic changed 7474 TTL to use devcb2.

- 0.146: Updated Super Cobra driver to use modern I8255 implementation instead of the legacy one [Fabio Priuli].

- 0.131u2: MooglyGuy merged memory maps and cleaned up some comments in Super Cobra driver.

- 0.129: Aaron Giles removed dangling old obsolete code from Super Cobra driver.

- 0.113u2: Changed VSync to 60.606061 Hz.

- 0.110u2: Galaxian/Scramble driver reorganization [Atari Ace]: machine\scramble.c is broken up into two files: machine\galaxian.c and machine\scramble.c, drivers\amidar.c, drivers\frogger.c, drivers\scobra.c get copies of some of the data structures they shared from other drivers. galaxian_base is made static and uses outside of the main driver were rewritten. cclimber_decode code from drivers\cclimber.c was separated into its own machine\cclimber.c file to allow mshuttle to share it without taking on other dependencies.

- 0.101: Aaron Giles added save state support to the galaxian.c driver and all the associated drivers. Marked all games in galaxian.c, scramble.c, scobra.c, frogger.c and amidar.c as GAME_SUPPORTS_SAVE.

- 0.37b15: Changed VSync to 60.606060Hz.

- 0.37b16: Fixed palettesize.

- 2nd May 2001: Zsolt Vasvari updated the Super Cobra driver with many bugfixes and cleanups.

- 0.35b2: Changed palettesize to 97 colors.

- 0.30: James R. Twine added some tweaks to the dipswitches.

- 0.16: Added sndhrdw\generic.c/h.

- 0.12: Added vidhrdw\generic.c/h.

- 0.07: Added scobra.c driver.



 Strumenti 
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