redclash Red Clash (set 1)


Immagine gioco: Red Clash (set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: redclash.zip
Anno di produzione: 1981
Produttore: Tehkan

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Volo Verticale

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Red Clash (Kaneko)
 • Red Clash (set 2)

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Preliminare
Emulazione sonoro: Preliminare
Emulazione grafica: Imperfetto
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .102u1

Il driver di questa macchina in MAME è: redclash.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 4000000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 240 x 192 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Difficulty?Easy?
     Medium?
     Hard?
     Hardest?
    UnknownOff
     On
    CabinetUpright
     Cocktail
    High Score0
     10000
    UnknownOff
     On
    Lives1
     3
     5
     7
    Coin A6 Coins/1 Credit
     5 Coins/1 Credit
     4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     1 Coin/8 Credits
     1 Coin/9 Credits
    Coin B6 Coins/1 Credit
     5 Coins/1 Credit
     4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     1 Coin/8 Credits
     1 Coin/9 Credits

  • ROM (9 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    11.11c4096695e070e 8d0451a05572f62e0f282ab96bdd26d08b77a6c9 good redclash
    13.7c4096c2090318 71725cdf51aedf5f29fa1dd1a41ad5e62c9a580d good redclash
    12.9c4096b60e5ada 37440f382c5e8852d804fa9837c36cc1e9d94d1d good redclash
    6.12a2048da9bbcc2 4cbe03c7f5e99cc2f124e0089ea3c392156b5d92 good redclash
    14.3e4096483a1293 e7812475c7509389bcf8fee35598e9894428eb37 good redclash
    15.3d4096c45d9601 2f156ad61161d65284df0cc55eb1b3b990eb41cb good redclash
    1.12f3243989681 0d471e6f499294f2f62f27392b8370e2af8e38a3 good redclash
    2.4a329adabf46 f3538fdbc4280b6be46a4d7ebb4c34bd1a1ce2b7 good redclash
    3.11e3227fa3a50 7cf59b7a37c156640d6ea91554d1c4276c1780e0 good redclash


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Red Clash (c) 1981 Tehkan.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : Z80 (@ 4 Mhz)


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 192 x 240 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 64


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Cocnesso in licenza a Kaneko un anno dopo (06/1982).

A proposito di Tekkan (oggi Tecmo): Tekkan è stata costituita come una società di gestione yacht nel Luglio 1967. Nel 1986, Tekkan cambia il nome in Tecmo. Nel 2010, decide di fondersi con Koei. Così, oggi la compagnia è conosciuta con il nome di 'Tecmo-Koei Holdings'.


- AGGIORNAMENTI -


Nella versione precedente (della Tehkan), la nave non si muove durante l'attract mode.

- CONVERSIONI -


* Console :

Emerson Arcadia (1982)


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su redclash

0.102u1 [Chaneman]

0.37b16 [Inkling]


TODO:

* Add analog sound


WIP:

- 0.146: hap fixed regression in Red Clash driver (hang on boot).

- 0.135u3: Fabio Priuli added driver data struct and save states to the Red Clash driver.

- 0.133u1: Renamed (redclsha) to (redclasha) and (redclask) to (redclashk).

- 0.131u1: Angelo Salese merged memory maps in the Red Clash driver, also cleaned-up the irq/nmi generation on coin insertion.

- 0.123u2: Changed palettesize to 128 colors.

- 0.102u1: Chaneman added Red Clash (set 1). Changed 'Red Clash' to clone 'Red Clash (set 2)'. Renamed (redclash) to (redclsha).

- 0.97u2: Frank Palazzolo cleaned up starfield code and fixed/added starfields to Red Clash. Changed palettesize to 64 colors.

- 15th June 2005: Frank Palazzolo - I've hooked up the starfield generator code to Zero Hour and Red Clash.

- 3rd May 2005: Frank Palazzolo - Well, I found time to make a few more discoveries. The Space Raider boardset is 3 PCB's. Two of them are full size and obviously two halves of the same design. Then, there is a little PCB grafted on top, connected via a 24-pin dip connector, with wires going to the other two boards. I suspected that this board was the starfield generator. Sure enough, if you unplug it and run the board, the stars disappear. Cool - less work for me. Then, I noticed something else. Two chips were missing from the board, and it was labeled with the number 8011, unlike the other boards. Maybe this board is from another game? Searching through the MAME code, there is a comment that Universal game #8011 is Zero Hour. Luckily, a manual and schematics are available for Zero Hour. The starfield board is the same! In Zero Hour, this board provides both color generation and stars. The missing chips in Space Raider disable the color generation part, since that's already on the main board. Anyways, I added preliminary support for the scrolling stars to MAME, and it looks right. I need to measure a few more things to get the timing exact. When I'm done with Space Raider, I'd like to add the stars to the Zero Hour / Red Clash driver, since it's missing there as well.

- 0.55: Fixed gfx2 rom address to $800.

- 0.37b16: Inkling added Red Clash (Tehkan 1981) and clone (Kaneko). In the Tehkan set the ship doesn't move during attract mode. Earlier version? Gameplay is different too.

- 23rd February 2001: David Haywood improved the Red Clash sprite decoding on the driver started by 'inkling', but the game is far from playable.


LEVELS: 3 (endless)

 Strumenti 
Versione per la stampa
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