radarscp Radar Scope


Immagine gioco: Radar Scope
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: radarscp.zip
Anno di produzione: 1980
Produttore: Nintendo

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Bersagli

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Radar Scope (TRS01)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .029

Il driver di questa macchina in MAME è: dkong.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 3072000 Hz
    Intel 8257 ("dma8257")cpu 3072000 Hz
    MB8884 ("soundcpu")cpu 6000000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    DISCRETE ("discrete")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 256 x 224 @ 60.606061 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [2 direzioni]
      Joystick [2 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Lives3
     4
     5
     6
    Bonus Life7000
     10000
     15000
     20000
    Coinage5 Coins/1 Credit
     4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
    CabinetUpright
     Cocktail

  • ROM (15 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    trs2c5fc409640949e0d 94717b9d027600e25b863e89900df41325875961 good radarscp
    trs2c5gc4096afa8c49f 25880e9dcf2dc8862f7f3c38687f01dfe2424293 good radarscp
    trs2c5hc409651b8263d 09687f2c40cf09ffc2aeddde4a4fa32800847f01 good radarscp
    trs2c5kc40961f0101f7 b9f988847fdefa64dfeae06c2244215cb0d64dbe good radarscp
    trs2s3i204878034f14 548b44ac69f39df6687da1c0f60968009b1e0767 good radarscp
    trs2v3gc2048f095330e dd3de744f28ff108630d3336bd246d3323fa34af good radarscp
    trs2v3hc204815a316f0 8785a996c6433882a0a7150693c329a4247bb77e good radarscp
    trs2v3dc2048e0bb0db9 b570439ea1b5d34d0ac938ac9157f22f319b786d good radarscp
    trs2v3cc20486c4e7dad 54e6a5005c44261dc4ba845dcd5ff62ea1402d26 good radarscp
    trs2v3bc20486fdd63f1 2eb09ab0759e4c8df9188fb833440d8fc94f6172 good radarscp
    trs2v3ac2048bbf62755 cb4ca8d4fe689ca0011a4b6c0a2dbd4c764ac70a good radarscp
    trs2v3ec20480eca8d6b 8358b5131d082b2fb8dd793d2e5382daeef6f75c good radarscp
    rs2-x.xxx25654609d61 586620ecc61f3e55258fe6360bcacad5f570f29c good radarscp
    rs2-c.xxx25679a7d831 475ec991929d43b2bcd4b5aee144249f487d0b5b good radarscp
    rs2-v.1hc2561b828315 00c9f8c5ae86b68d38c66f9071b5f1ef421c1005 good radarscp


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Radar Scope (c) 1980 Nintendo.


- DATI TECNICI -


Radar Scope era disponibile in 3 differenti cabinati dedicati. Il cabinato verticale era lo stesso progetto utilizzato per la serie di "Donkey Kong". Era di colore rosse e aveva un'immagine laterale adesiva di una navetta spaziale. Il bezel del monitor e il pannello di controllo erano progettati per imitare la vista dall'interno di un abitacolo di una navetta spaziale. La marquee mostrava un'immagine di un logo blu e rosso "Radar Scope" in un campo di stelle. La versione cocktail era distribuita in un cabinato con la parte superiore bianca e d era decorata solamente con le istruzioni sotto il vetro. L'ultima versione era la grande unitá ambientale che circondava completamente il giocatore (per sentire meglio tutti quei "suoni laser"). Tutte le pubblicitá di Radar Scope mostravano la versione ambientale. Utilizzava la stessa immagine laterale del cabinato verticale e aveva un logo "Radar Scope" serigrafato sul finestrino posteriore. Tutte le versioni utilizzavano un monitor Sanyo "Compatibile Nintendo Compatible".


Processore Principale : Z80 (@ 3.072 Mhz), I8035 (@ 400 Khz)

Chip Audio : Circuiti Discreti


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 2 direzioni

Pulsanti : 1 (FUOCO)


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Novembre 1980. Questo fu il primo gioco su cui lavorò Shigeru Miyamoto e non vendette molto bene. Delle 3.000 unità  prodotte, almeno 2.000 furono convertite in cabinati di Donkey Kong. Questo ha portato a due versioni dei cabinati di Donkey Kong: quella più difficile da trovare, rossa, e quella tradizionale, blu.


- STAFF -


Grafica di : Shigeru Miyamoto.


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su radarscp

0.29 [Nicola Salmoria]


Artwork available


Bugs:

- radarscp, radarscp1: Incorrect gfx during player death sequence. pri88 (ID 05018)


WIP:

- 21st October 2012: 3D ARCADE - New Nintendo 3D cabinet model for Radar Scope from Jibmums.

- 0.147u1: Couriersud fixed incorrect gfx during player death sequence and improved blue background levels and gradient for Radar Scope.

- 0.141u2: Couriersud fixed a bug in palette_normalize_range which caused color distortion. The luminance normalization now converts r,g,b to y,u,v and normalizes y prior to converting back to r,g,b. This affects e.g. Radar Scope, Donkey Kong and Mario Bros.

- 0.138u2: Couriersud added a new cycle exact VMS interface to TMS5110 emulating M0, M1 and ADD1 to ADD8 lines. Added TMS6100 memory controller device. Also added TMSPROM device emulating Bagman and A. D. 2083 prom controlled speech logic. Switched Bagman, A. D. 2083 and Radar Scope (TRS01) to use the new interface and devices.

- 0.133u5: Removed 2nd Discrete sound in Radar Scope and clone (TRS01).

- 0.133u4: Added 2nd Discrete sound to Radar Scope and clone (TRS01).

- 0.133u1: Renamed (radarsc1) to (radarscp1).

- 0.127u5: Couriersud moved dkong memory_region calls into initialization routines.

- 0.127u2: Replaced I8035 CPU2 with MB8884. Aaron Giles fixed Radar Scope hang or reset before game start.

- 0.123u4: Updated DKong driver to use two discrete structs which were previously not being used [Couriersud]: Radar Scope using a dkong 555 struct.

- 0.122u7: Changed I8035 CPU2 clock speed to 6MHz in Radar Scope and clone. Replaced TMS5110 sound with M58817 in clone Radar Scope (TRS01).

- 0.122u2: Couriersud fixed regression in Radar Scope sound. Radar Scope (TRS01) uses now TMS5110 speech synth. Also fixed Radar Scope game start (radarscp0122yel). Replaced M58817/Samples sound with TMS5110 in Radar Scope (TRS01).

- 0.122: Couriersud wrote a M58817 speech sound driver and hooked it up to clone Radar Scope (TRS01). The M58817 chip uses TMS5110 speech synthesis. LPC format is identical, however coefficients seem to be different. Until coefficients are known, samples are used. Added M58817 (640000 Hz) speech sound.

- 0.121u3: Changed 'Radar Scope (TRS01)' to a clone of Radar Scope. Couriersud added speech support (samples) to Radar Scope (TRS01). Also added configuration switch to change palette between TKG02 (radarscp conversion) and TKG04 (dkong 2board).

- 0.116u3: Couriersud added Radar Scope (TRS01) (Nintendo 1980).

- 0.116: Couriersud implemented discrete sound from schematics in Radar Scope. Implemented discrete background from schematics and various effects (blue to black to blue background, exact priorities and Grid will flip open and close, vertical flipping on hit). Color generation from schematics (resistor mixer) for Radar Scope. Changed inputs. Added a "inverter oscillator" component. This can also be used as a raw sine generator - needed by Radar Scope. Replaced DAC/Samples sound with Discrete. Removed (dkong) samples. Changed VSync to 60.606061 Hz. Added dipswitches 'TP3' and 'TP5'.

- 26th November 2006: Mr. Do - We have a Radarscope bezel, thanks to the loan by Vintage Arcade Superstore and cleanup by Ad_Enuff.

- 0.86u3: Added samples (run01, run02, run03, jump and dkstomp.wav).

- 0.37b14: Replaced 8-way Joystick with 4-way.

- 0.36b13: Grid and stars in Radar Scope [Nicola Salmoria]. Added new gfx2 rom ($1800). Changed palettesize to 258 colors.

- 24th December 1999: Nicola Salmoria added some missing grid graphics to Radarscope.

- 0.36b11: Added dkong samples (effect00, effect01, effect02.wav).

- 0.35b6: Replaced I8039 CPU2 with I8035.

- 0.34RC1: Howie Cohen added high score saving to Radarscope.

- 0.34b1: Added color proms ($0, 100, 200 - palette low, palette high 4 bits (inverted) and character color codes on a per-column basis).

- 0.33b7: Changed description to 'Radar Scope'.

- 0.33b3: Known issues: Missing background grid (a la Juno First).

- 0.31: Andy White and Tim Lindquist added accurate colors to Radarscope (probably).

- 0.30: Andy White added protection workaround to Radarscope - Game now playable. 8039 emulator, and emulated sound in Donkey Kong, Donkey Kong Jr. and Mario Bros. Since the boards also use discrete circuits to generate sound, some samples are still needed to get complete sound support. Also partial sound in Radarscope [Ron Fries, Dan Boris, Mirko Buffoni].

- 3rd November 1997: Dumped Radar Scope.

- 0.29: Nicola Salmoria added Radarscope (Nintendo 1980). Untested due to lack of good ROMs.


LEVELS: 99 (endless)


Other Emulators:

* CottAGE

* FB Alpha

 Strumenti 
Versione per la stampa
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