propcycl Prop Cycle (Rev. PR2 Ver.A)


Immagine gioco: Prop Cycle (Rev. PR2 Ver.A)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: propcycl.zip
Anno di produzione: 1996
Produttore: Namco

Genere del gioco: Sport
Categoria: Sport / Deltaplano

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Imperfetto
Salvataggio: Non supportato

In MAME dalla versione: .062

Il driver di questa macchina in MAME è: namcos22.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M68EC020 ("maincpu")cpu 24576000 Hz
    TMS32025 ("master")cpu 49152000 Hz
    TMS32025 ("slave")cpu 49152000 Hz
    M37710S4 ("mcu")cpu 16384000 Hz
    Speaker ("lspeaker")audio
    Speaker ("rspeaker")audio
    C352 ("c352")audio 24576000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 640 x 480 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 1P
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Cloche
      Pedale

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    Service ModeOff
     On

  • ROM (30 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
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    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Prop Cycle (c) 1996 Namco.


Un gioco strano dove tu controlli un aereo a pedali per far scoppiare più palloncini possibile entro un limite di tempo. Grazie al suo gioco peculiare, questo gioco da una esperienza di gioco completamente diversa dal solito e piacevole.


- DATI TECNICI -


Namco Super System 22 hardware

Game ID : PR


Processore Principale : 68EC020 (@ 24.576 Mhz), (2x) TMS32025 (@ 49.152 Mhz), M37710 (@ 16.384 Mhz)

Chip Audio : C352 (@ 16.384 Mhz)


Giocatori : 1

Controllo : Stick

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Prop Cycle fu pubblicato nel Giugno 1996.


Questo gioco ti permetteva di controllare l'aereo usando una cyclette e pedalando per mantenerti in quota mentre sterzi con il manubrio. Puoi giocare solo una volta o due prima che di stancarti!Inoltre, il cabinato di Prop Cycle aveva un ventilatore per simulare il volo.


Questo gioco fu utilizzato come sfida nello spettacolo della BBC "Friends Like These" (amici come questi). Gli sfidanti dovevano ottenere il maggior numeto di punti terminando il percorso. Far scadere il tempo portava alla squalifica.


- STAFF -


Produttore esecutivo : Kazunori Sawano

Direttore della pianificazione : Shigeki Tohyama

Musica ed effetti sonori : Etsuo Ishii, Yoshie Takayanagi, Yoshie Arakawa, Nobuyoshi Sano, Kazuhiro Nakamura, Hiroto Sasaki

Creatore del buon umore : Miwa Komatsu

Direttore tecnico della CG : Dairo Watanabe

Progettista ID : Hiroshi Shimane

Consigliere meccanico : Yasuhiko, Hideaki Yamamoto, Tohru Obara, Kitsu Sugawara

Capo costruttore del sistema : Yasuhiro Babata, Masamichi Decimal, Takako Ohie

Consulenza sul volo : Wind Co Ltd.

Sport in aria : Yumitsu Yamazaki

Paraglyding : Toshiyuki Katsura

Sport ventosi : Yuuichi Fujisawa, Toru


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su propcycl

0.62 [Phil Stroffolino, Guru]


SETUP:

- To calibrate the steering hold down service (9) and tap test (F2). Exit with F2.


WIP:

- 0.148u1: hap improved Prop Cycle pedal. Replaced 8-way Joystick with Pedal and removed button.

- 0.131u3: Changed description to 'Prop Cycle (Rev. PR2 Ver.A)'.

- 0.127u8: R. Belmont fixed Prop Cycle analog input roll over problem.

- 0.108u1: R. Belmont hooked up Prop Cycle fan and lamp to the new output system.

- 0.100u2: R. Belmont replaced old Prop Cycle input hacks with proper analog control. For best results, delete your propcycl.nv file and calibrate (same procedure as Cyber Cycles and Final Lap R) before playing.

- 0.99u7: Fixed sound1 rom address to ($800000).

- 0.86u4: R. Belmont added support for M37710 externally-pulsed timers, Prop Cycle uses this to read the pedals.

- 0.86u1: Phil Stroffolino added preliminary dynamic lighting for system22 (rarely actually used - see Prop Cycle turning score/time digits).

- 25th August 2004: R. Belmont - Got the M37710 talking to the 68020 in the Super System 22 games, so e.g. Prop Cycle now has music and sound effects. Now working out how the MCU reads the controls to eliminate more HLE hacks...

- 0.85u2: Added M37710 (16Mhz) CPU4 and C352 stereo sound. Changed region cpu4 to user4 and user2 to sound1.

- 0.81u8: Phil Stroffolino fixed Namco System 22 driver and TMS32025 CPU. The slave DSP's in-game graphics processing and "custom render devices" are currently simulated, which works only for Prop Cycle. Most self tests are working now in Prop Cycle and Ridge Racer. Added 2x TMS32025 (48MHz) CPUs and changed region cpu2 to cpu4.

- 0.75: Phil Stroffolino fixed display list processing (affects Prop Cycle ending). Changed description to 'Prop Cycle (Rev PR2 Ver.A)'.

- 0.71u2: Huge improvements in Prop Cycle [Phil Stroffolino]: Pulled out matrix3d to its own module. Near plane clipping. Perspective correct textures. Preliminary lighting (all or nothing). Gamma correction. Preliminary fader support. Per polygon and per object depth bias Sprite-polygon priority. Two-sided polygon flag. Tile flip attributes. Tilemap color bank. Improved steering responsiveness. Camera zoom and pan feature. Fixes to display list parsing. Corrected rotation mappings for System22/21. Changed description to 'Prop Cycle (Rev. PR2 Ver.A)'.

- 0.70u4: Added cpu2 rom (pr1data.8k - 512k SS22-BIOS ver1.41) and user2 roms ($0, 400000 - 4MB sound samples).

- 0.63: Added 8-way Joystick and 1x button.

- 7th December 2002: smf fixed the Prop Cycle inputs so that they can be re-mapped.

- 0.62: Phil Stroffolino added Prop Cycle (Namco 1996). TODO: Hook up real analog controls for steering yoke. Need new input port type for pedal. Map motor output (fan, blows air towards player when flying fast). Map lamp output (start button lights can light up). Sound (WAVE roms aren't dumped).

- 12th July 2003: Phil Stroffolino sent in a major improvement to the Namco Super System 22 driver, fixing a lot of the graphics in Prop Cycle.

- 11th June 2002: Guru - Finally dumped Prop Cycle and Phil Stroffolino presents an early WIP screenshot of it.

- 4th February 2002: Guru - A Prop Cycle (Namco 1996, Super System22) PCB arrived from Phil Stroffolino.


LEVELS: 4


Other Emulators:

* Mjolnir

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