PoPo Bear


Immagine gioco: PoPo Bear
   
Immagini disponibili:




 Descrizione 
Nome romset: popobear.zip
Anno di produzione: 2000
Produttore: BMC

Genere del gioco: Puzzle
Categoria: Puzzle / Vari

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Imperfetto
Emulazione grafica: Imperfetto
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .144u7

Il driver di questa macchina in MAME è: popobear.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M68000 ("maincpu")cpu 10500000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    YM2413 ("ymsnd")audio 2625000 Hz
    OKI6295 ("oki")audio 1312500 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 480 x 240 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 3

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Demo SoundsOff
     On
    Coin_A3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     Freeplay
    Lives2
     3
     4
     5
    DifficultyVery Easy
     Easy
     Normal
     Hard
    ArrowNo
     Yes
    DSW2:2Off
     On
    DSW2:3Off
     On
    DSW2:4Off
     On
    DSW2:5Off
     On
    DSW2:6Off
     On
    DSW2:7Off
     On
    DSW2:8Off
     On
    DSWAOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On

  • ROM (7 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    popobear_en-a-301_1.6.u3131072b934adf6 93431c7a19af812b549aad35cc1176a81805ffab good popobear
    popobear_en-a-401_1.6.u41310720568af9c 920531dbc4bbde2d1db062bd5c48b97dd50b7185 good popobear
    popobear_en-a-501.u51048576185901a9 7ff82b5751645df53435eaa66edce589684cc5c7 good popobear
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    popobear_en-a-701.u7104857645eba6d0 0278602ed57ac45040619d590e6cc85e2cfeed31 good popobear
    popobear_en-a-801.u810485762760f2e6 58af59f486c9df930f7c124f89154f8f389a5bd7 good popobear
    popobear_ta-a-901.u9262144f1e94926 f4d6f5b5811d90d0069f6efbb44d725ff0d07e1c good popobear


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

PoPo Bear (c) 2000 BMC [Bao Ma Technology Co.]


- FONTI -


Game's manual.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su popobear

0.144u7 [R. Mucciarelli, N. Francfort, Smitdogg, The Dumping Union]


WIP:

- 0.148u2: David Haywood fixed Popo Bear - Game now playable. Fixed resolution and sprites are always square. Decoded tiles to a usable form and use drawgfx for the background. Use tilemaps, bit slow because of constant dirty marking in places, but still 400%. Stop abusing 8-bit region for VRAM. Better layer enables / scrolling. Preliminary rowselect / linescroll for high scores. Sprite<->sprite priority handling (used to keep character line in order). Changed how we handle transpen. Fixed tile flips (game over screen). Fixed for colours on Game Over screen. Marked game as working, the remaining issues (wrong animation speed / music speed) are cosmetic, it seems to work otherwise [David Haywood]. Fixed driver compile [Angelo Salese]. Changed visible area to 480x240. Fixed maincpu rom loading.

- 0.145u4: Various improvements to Popo Bear [Angelo Salese]. Preliminary gfx hooked up. Fixed gfxs and some other minor improvements. WIP code for the non tile based sprites. Fixed irq order (title screen spinning logo fix) plus fixed a color bug with GAME OVER letters. Some basic scrolling hooked, doesn't work much well tho. Changed YM2413 clock speed to 2625000 Hz and OKI6295 to 1312500 Hz. Added 2 Player, 8-way Joystick and 3x buttons. Added 'DSWA' and 12x 'Unknown' dipswitches.

- 0.144u7: R. Mucciarelli, N. Francfort, Smitdogg and The Dumping Union added PoPo Bear (BMC 2000). Blitter based update [Angelo Salese]. Tafoid added documentation (pinout/dips/chip ID) for Popo Bear based on PCB picture and manual.

- 16th January 2012: Smitdogg - We got a rare and cute puzzle game from Taiwan called PoPo Bear.

 Strumenti 
Versione per la stampa
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