Pop Flamer (hack?)


Immagine gioco: Pop Flamer (hack?)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: popflameb.zip
Anno di produzione: 1982
Produttore: Jaleco

Genere del gioco: Labirinto
Categoria: Labirinto / Sparatutto Piccolo

Questa macchina è il clone di:
 • Pop Flamer (protected)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .035b13

Il driver di questa macchina in MAME è: naughtyb.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 3000000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    TMS36XX ("tms")audio 350 Hz
    Pop Flamer Audio Custom ("popflame_custom")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 288 x 224 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [4 direzioni]
      Joystick [4 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Lives2
     3
     4
     5
    Bonus Life10000
     30000
     50000
     70000
    Coinage2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
    DifficultyEasy
     Hard
    CabinetUpright
     Cocktail

  • ROM (6 del set parent, 4 del set clone) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    popflama.304096a9bb0e8a 1948be9545401b8163e0f2fa8e962ea66c26d9e0 good popflameb
    popflama.284096debe6d03 2365c57a0a08563bea31ab150934dcfc1e6eba58 good popflameb
    popflama.26409609df0d4d ddc0227035edd11bec045c09c535ad7a375698f1 good popflameb
    popflama.244096f399d553 c08c496fcb99370c344185af599e2ad57a327bc9 good popflameb
    ic13.pop40962367131e d7c15536e5e51f406f9b874333386251f4d3934f good popflame
    ic3.pop4096deed0a8b 1aaa854f5c6ca3847726cb8a2f2f37f3eb4f621b good popflame
    ic29.pop40967b54f60f 9ec979e67313351dd1165ff6cf591aadead30770 good popflame
    ic38.pop4096dd2d9601 7f495705d6b61c5416e87557a69da7e6457567ac good popflame
    ic54256236bc771 5c078eecdd9df2fbc791e440f96bc4c79476b211 good popflame
    ic532566e66057f 084d630f5e2f23e28a1f7839337ef608e086e8c4 good popflame


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Pop Flamer (c) 1982 Jaleco.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : Z80 (@ 1.5 Mhz)

Chip Audio : TMS36XX (@ 0.35 Khz), Custom (@ 0.35 Khz)


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 4 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Dicembre 1982 in Giappone.


- CONVERSIONI -


* Console:

Sega SG-1000 (1983)


- FONTI -


Rom del gioco.

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su popflame

0.57 [Paul Priest]

0.28 [Brad Oliver]


WIP:

- 0.138u1: Angelo Salese documented and worked around a long standing level 3 protection fault in Pop Flamer. Fixed color regression (swapped proms) and the game resets after the third round.

- 0.133u1: Renamed (popflama) to (popflamea), (popflamb) to (popflameb) and (popflamn) to (popflamen).

- 0.129u4: Changed Custom sound to Pop Flamer Custom.

- 0.118u2: Changed Z80 CPU1 clock speed to 3MHz.

- 0.116u3: David Haywood added clone Pop Flamer (bootleg on Naughty Boy PCB).

- 24th June 2007: Tirino73 dumped Pop Flamer (bootleg on Naughty Boy PCB). This romset comes from a bootleg PCB. It's a Naughty Boy conversion. Gameplay differences are none.

- 0.89u3: HobbesAtPlay supported cocktail mode in Pop Flamer. Added 'Cabinet' dipswitch and 2nd Player.

- 0.57: Simulated protection in Pop Flamer [Paul Priest]. Added Pop Flamer (protected). Changed 'Pop Flamer (set 1)' to clone '(not protected)' and '(set 2)' to '(hack?)'. Renamed (popflama) to (popflamb) and (popflame) to (popflama).

- 16th December 2001: Tourniquet added protection emulation into the Pop Flamer driver.

- 0.37b1: Removed 2nd TMS36XX.

- 20th March 2000: Mike Haaland adjusted the Pop Flamer sound settings.

- 0.36RC2: Added 2x TMS36XX sound.

- 0.36: Removed 2nd TMS36XX. Added Pop Flamer (set 3) (Stern License) (Testdriver).

- 12th March 2000: Juergen Buchmueller sent in a sound core for TMS36xx sound chips emulation and modified Phoenix, Pleiads, Naughty Boy, Pop Flamer and Monster Bash to use it.

- 0.36b7: Added Custom sound.

- 0.35b13: Gerald Vanderick added clone Pop Flamer (set 2), note the different gameplay. Changed parent description to 'Pop Flamer (set 1)'.

- 0.34b3: Brad Oliver fixed gfx banks in Pop Flamer.

- 0.34b1: Added color proms ($0, 100 - palette low and high bits).

- 0.33b2: Brad Oliver added high score saving to Pop Flamer.

- 0.30: Brad Oliver added sound in Naughty Boy and Pop Flamer, using the Pleiads driver. Not very good, but it's a start.

- 0.29: Accurate colors in Pop Flamer [Tim Lindquist, Nicola Salmoria].

- 0.28: Brad Oliver provided a driver for Pop Flamer (Jaleco 1982).

- 24th August 1997: Dumped Pop Flamer (not protected).

 Strumenti 
Versione per la stampa
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