pandoras Pandora's Palace


Immagine gioco: Pandora's Palace
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: pandoras.zip
Anno di produzione: 1984
Produttore: Konami / Interlogic

Genere del gioco: Platform
Categoria: Platform / Corri & Salta

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .036b06

Il driver di questa macchina in MAME è: pandoras.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M6809 ("maincpu")cpu 3072000 Hz
    M6809 ("sub")cpu 3072000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 1789772 Hz
    I8039 ("mcu")cpu 7159090 Hz
    Speaker ("speaker")audio
    AY-3-8910A ("aysnd")audio 1789772 Hz
    8-Bit R-2R DAC ("dac")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 256 x 224 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Coin A4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     4 Coins/3 Credits
     1 Coin/1 Credit
     3 Coins/4 Credits
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     2 Coins/5 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     Free Play
    Coin B4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     4 Coins/3 Credits
     1 Coin/1 Credit
     3 Coins/4 Credits
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     2 Coins/5 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     No Coin B
    Lives3
     4
     5
     7
    CabinetUpright
     Cocktail
    Bonus Life20k and every 60k
     30k and every 70k
     20k
     30k
    DifficultyEasy
     Normal
     Difficult
     Very Difficult
    Demo SoundsOff
     On
    FreezeOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On

  • ROM (15 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    pand_j13.cpu81927a0fe9c5 e68c8d76d1abb69ac72b0e2cd8c1dfc540064ee3 good pandoras
    pand_j12.cpu81927dc4bfe1 359c3051e5d7a34d0e49578e4c168fd19c73e202 good pandoras
    pand_j10.cpu8192be3af3b7 91321b53e17e58b674104cb95b1c35ee8fecae22 good pandoras
    pand_j9.cpu8192e674a17a a4b096dc455425dd60298acf2203659ef6f8d857 good pandoras
    pand_j5.cpu81924aab190b d2204953d6b6b34cea851bfc9c2b31426e75f90b good pandoras
    pand_6c.snd81920c1f109d 4e6cdee99261764bd2fea5abbd49d800baba0dc5 good pandoras
    pand_7e.snd81921071c1ba 3693be69f4b32fb3031bcdee8cac0d46ec8c2804 good pandoras
    pand_j18.cpu819299a696c5 35a27cd5ecc51a9a1acf01eb8078a1028f03be32 good pandoras
    pand_j17.cpu819238a03c21 b0c8f642787bab3cd1d76657e56f07f4f6f9073c good pandoras
    pand_j16.cpu8192e0708a78 9dbd08b6ca8a66a61e128d1806888696273de848 good pandoras
    pand_a18.cpu819223706d4a cca92e6ff90e3006a79a214f1211fd659771de53 good pandoras
    pand_a19.cpu8192a463b3f9 549b7ee6e47325b80186441da11879fb8b1b47be good pandoras
    pandora.2a324d56f939 a8dac604bfdaf4b153b75dbf165de113152b6daa good pandoras
    pandora.17g256c1a90cfc c6581f2d543e38f1de399774183cf0698e61dab5 good pandoras
    pandora.16b256c89af0c3 4072c8d61521b34ce4dbce1d48f546402e9539cd good pandoras


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Pandora's Palace (c) 1984 Konami.


Prendendo il controllo di un imperatore romano, vestito di bianco ed ornato con una foglia di olivo in testa, il giocatore deve fare la sua strada dalla parte alta sinistra dello schermo, a quella in basso a destra, stando attenti ad una varietà  di pali e muovendo piattaforme. I nemici possono spingere il giocatore nel fuoco o oltre le punte delle piattaforme se essi non vengono attentamente evitati.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : (2x) M6809 (@ 3.072 Mhz)

Processore Audio : Z80 (@ 1.78975 Mhz), I8039 (@ 477.266 Khz)

Chip Audio : AY8910 (@ 1.78975 Mhz), DAC


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 224 x 256 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 32


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Febbraio 1984.


Sviluppato in collaborazione con Interlogic, Inc.


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su pandoras

0.36b6 [Manuel Abadia]


TEST MODE:

- Hold down P1+P2 START and reset game to enter test mode.


Bugs:

- [possible] Graphic glitch. Smitdogg (ID 00957)


WIP:

- 0.140u3: Phil Bennett fixed missing audio elements in Pandora's Palace.

- 0.135u4: Phil Bennett fixed music pitch/speed is too high in Pandora's Palace. In the process of cleaning the driver up in 0.135u3, Phil ballsed up Kevin's clock-verification submission and used the wrong clock for the sound components. Changed Z80 CPU3 clock speed to 1789772 Hz, I8039 CPU4 to 7159090 Hz and AY-3-8910A sound to 1789772 Hz.

- 0.135u3: Kevin Eshbach added board xtal's and corrected the MCU dump for Pandora's Palace. Changed Z80 CPU3 and AY-3-8910A clock speeds to 2304000 Hz and I8039 CPU4 to 9216000 Hz.

- 0.135u1: Fabio Priuli added driver data struct and save state support to Pandora's Palace.

- 0.131u1: Angelo Salese merged memory maps in Pandora's Palace.

- 0.130u3: Fabio Priuli added DIP locations to Pandora's Palace based on Guru's notes (thanks to AJG, who fwded them to me). Removed 3rd coin slot.

- 0.128u5: Aaron Giles fixed music tempo in Pandora's Palace.

- 0.123u1: Zsolt Vasvari removed color tables from Pandora's Palace. Added RESNET color computations where appropriate. Fixed gfx1/2 rom loading. Changed palettesize to 512 colors.

- 0.122u6: Changed I8039 CPU4 clock speed to 7159000 Hz.

- 0.37b14: Changed the M6809 CPU1/2 clock speeds to 3072000 Hz, Z80 CPU3 to 1789750 Hz, I8039 CPU4 to 477266 Hz and AY-8910 to 1789750 Hz.

- 20th March 2001: Nicola Salmoria improved the sound in Pandora's Palace.

- 28th March 2000: Manuel Abadia added cocktail support to Baraduke, Metro-Cross, Gaplus and Pandora's Palace.

- 0.36b10: Changed M6809 CPU1/2 clock speeds to 3MHz.

- 0.36b9: Changed M6809 CPU1/2 clock speeds to 2MHz.

- 0.36b7: Changed AY-8910 clock speed to 4MHz.

- 0.36b6: Manuel Abadia added Pandora's Palace (Konami/Interlogic 1984). Known issues: Press 1P and 2P together to enter test mode. There is an empty space ($4000-$5fff) on the CPU A. That space probably is used for debugging purposes on the real thing. The code checks that memory location, and if a ROM is present, it starts to execute code from that ROM. The AY-8910 has a timer or something like that on port B. I've managed to make it sound, but it's not 100% accurate.

- 21st September 1999: Nicola fixed colors, scroll and priorities in Pandora's Palace.

- 19th September 1999: Manuel Abadia sent in a driver for Pandora's Palace.

 Strumenti 
Versione per la stampa
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