Midnight Resistance (bootleg with 68705)


Immagine gioco: Midnight Resistance (bootleg with 68705)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: midresb.zip
Anno di produzione: 1989
Produttore: bootleg

Genere del gioco: Platform
Categoria: Platform / Sparatutto a scorrimento

Questa macchina è il clone di:
 • Midnight Resistance (World)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .111u3

Il driver di questa macchina in MAME è: dec0.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M68000 ("maincpu")cpu 10000000 Hz
    M6502 ("audiocpu")cpu 1500000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    YM2203 ("ym1")audio 1500000 Hz
    YM3812 ("ym2")audio 3000000 Hz
    OKI6295 ("oki")audio 1000000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 256 x 240 @ 57.444853 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Rilevamento posizione
      Joystick [8 direzioni]
      Rilevamento posizione

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Coin A3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
    Coin B3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
    UnusedOff
     On
    Demo SoundsOff
     On
    Flip ScreenOff
     On
    UnusedOff
     On
    Lives1
     3
     5
     Infinite (Cheat)
    DifficultyEasy
     Normal
     Hard
     Hardest
    UnusedOff
     On
    UnusedOff
     On
    Allow ContinueNo
     Yes
    UnusedOff
     On

  • ROM (31 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    14.bin65536d9c0f06f 23cdc3e0613fed4e3e35094884b716d2507d59c8 good midresb
    13.bin65536d1bb2cd6 6d4afd8dd8c4c3e90de199358da27108286637e2 good midresb
    11.bin655361909081a a8cfa551b55830f3cc32e52c9a855ca525e1ab3f good midresb
    10.bin6553642ccdd0d ef17cc984a8d57e9c52877f4e9b78e9976f99033 good midresb
    12.bin655361e85a68d 9ff778d023523302f408d80f1cbd3a7c49c044b0 good midresb
    9.bin655361587bc2a 0ca2abccfc52b0071b0741e1498c34d765fe38da good midresb
    15.bin327689871b98d 2b6c46bc2b10a28946d6ad8251e1a156a0b99947 good midresb
    68705r3.bin4096ad5b1c13 3616dc5969323a54e3e171d169f76250ae4e711a good midresb
    23.bin65536d75aba06 cb3b969db3dd8e0c5c3729482f7461cde3a961f3 good midresb
    24.bin655368f5bbb79 cb10f68787606111ba5e9967bf0b0cd21269a902 good midresb
    28.bin655364490ed48 e825c6290c65b9e3fa38f961a2174836ec2324d9 good midresb
    19.bin655360f94f5c1 235f1d8a09c0bfc51454a16c41489eb45ea29e0b good midresb
    26.bin65536d4994050 1d78ad702325013c3fd0889622b969af76d749ee good midresb
    18.bin65536dc85368b 4c5b04de63e1b58d5d8615eb561fbb90d1e16011 good midresb
    27.bin6553606f7ac18 402a2c05ef7bea5afaff417bc1a1e2ba24e52eaa good midresb
    20.bin65536d2679020 5ca10cd55e8a4aa670645528f6eff33fabf0c4d7 good midresb
    25.bin65536323cce90 8f5c5d0cc2bc2ded75bb4d0683f2611585b5affc good midresb
    17.bin655367c94e1b4 5b2d036f13c9ec85b46d601d8d925cfa14d204c3 good midresb
    22.bin6553668d50336 89a1b2398796ec2392f003e1c77ba914ea90c8c2 good midresb
    30.bin65536efe22953 2f4b6090c2fcd45381746ccc14c8ad8948aa096b good midresb
    21.bin655363311d7b0 d9812cd9d8b5bd38a78c4c3a92aa2a90d78525a3 good midresb
    29.bin655369210b713 1db2775359d946221b99047fb648114a908690a9 good midresb
    8.bin655363f499acb 1a22cfeed0497ddc2d571114d9f246b3ae18ede9 good midresb
    4.bin655365e7a6800 8dd5c9005b6804a30627644053f14e4477fe0074 good midresb
    6.bin65536897ba6e4 70fd9cba3922751cb317770d6effdc2fb94c1324 good midresb
    2.bin655369fefb810 863a81540261e78de5c612dea807ba29b12054d4 good midresb
    7.bin65536ebafe720 b9f76d2f1b59f1d028e6156b831c5c8ada033641 good midresb
    3.bin6553687aab3c2 fc5e96505f392b95a397e412f193f9aee74d58f5 good midresb
    5.bin65536fd0bd8d3 d6b19869ddc2a8ed4f38ba9d613b71853f2d13c0 good midresb
    1.bin65536fc46d5ed 20ddf3f67f0dfb222ad8d3fd464b892ec9c9e4f5 good midresb
    16.bin65536ccf24b52 39b2663c548b30684197284cb8e7a6ca803330c9 good midresb


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Midnight Resistance (c) 1989 Data East.


Uno o due giocatori assumono il ruolo di 2 fratelli commando la cui intera famiglia é stata rapita e deve essere salvata. Gli 8 grandi livelli di gioco a scorrimento ad 8 vie sono costituiti di piattaforme, cornicioni e scale; ognuno é popolato sia di soldati nemici che di intricate macchine nemiche progettate con fantasia.


In una meccanica di gioco introdotta con "Ikari Warriors" di SNK, i giocatori possono ruotare le loro armi di 360 gradi, permettendo loro di mirare e sparare in tutte le direzioni.

Alcuni nemici, quando uccisi, lasceranno cadere una chiave rossa. Raccogliere queste chiavi permette ai giocatori di potenziare le loro armi al negozio che li attende alla fine di ogni livello. Si può portare un massimo di 6 chiavi alla volta.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : 68000 (@ 12 Mhz)

Processore Audio : HuC6280 (@ 3 Mhz)

Chip Audio : YM2203 (@ 1.5 Mhz), YM3812 (@ 3 Mhz), OKI6295 (@ 7.757 Khz)


Giocatori : 2

Controllo : Spinner

Pulsanti : 2


- CURIOSITA' -


Pubblicato nell'Ottobre 1989.


Il finale del gioco cambia leggermente a seconda di quanti familiari sono stati trovati prima della battaglia finale! Salvali tutti!


Pony Canyon / Scitron ha pubblicato la colonna sonora in edizione limitata per questo gioco (Crude Buster, Midnight Resistance - PCCB-00039) il 21/08/1990.


Un'unità  di Midnight Resistance appare nel film del 1990 "Robocop 2".


- AGGIORNAMENTI -


La versione USA è leggermente differente, ha la schermata "Winners Don't Use Drugs".


- CONSIGLI E TRUCCHI -


Il finale del gioco cambia leggermente a seconda di quanti familiari sono stati trovati prima della battaglia finale. Per ottenere il "vero" finale, tutti i membri della famiglia devono essere salvati. I giocatori devono essere in possesso di tutte e sei le chiavi rosse per liberare tutti i prigionieri.


- SERIE -


1. Heavy Barrel (1987)

2. Midnight Resistance (1989)


- STAFF -


Designer: Koji Akibayashi

Software: Yuichi Nishimura, Naoya Hanada, Yuji Ohtomo, Tac. H

Hardware: Keiichi Yoshida, Hiroyuki Iwabe, Shingo Mitsui

Designers grafica: Tomoo Adachi, Kazumi Minagawa, Fujimi Ohnishi, Yoshinari Kaihoh

Suono: Ahsa, Mard, Fuse, Kiwchi, Hitomi Komatsu


- CONVERSIONI -


* Console:

Sega Mega Drive [JP] (Mar. 29, 1990) "Midnight Resistance [Model T-13043]"


* Computer:

Sinclair ZX Spectrum (1990)

Commodore C64 (1990)

Atari ST (1990)

Amstrad CPC (1990)

Commodore Amiga (1990)


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su midres

0.35 [Bryan McPhail]

0.31 [Bryan McPhail]


Artwork available


Bugs:

- midres & clones: Strange sprite behaviour. moa (ID 05333)

- midres & clones: Sprite priority problem. moa (ID 05334)


WIP:

- 0.143u8: Kanikani fixed DIPSW in Midnight Resistance.

- 6th September 2010: Mr. Do - Midnight Resistance is done thanks to Kiltron, and to the BYOAC/CAG artwork.

- 0.136u3: IQ_132 fixed clone Midnight Resistance (bootleg with 68705) - Game now playable.

- 0.130u4: Derrick Renaud converted Midnight Resistance use IPT_POSITIONAL. Removed Dial control.

- 8th September 2008: Guru - Midnight Resistance (1990 bootleg joystick version) arrived from Korea. Thanks to gp-lee.

- 0.122u2: Changed HuC6280 CPU2 clock speed to 2MHz.

- 0.122u1: Corrado Tomaselli modified Midnight Resistance 68k CPU to 10Mhz (20Mhz crystal) and OKI6295 clock to 1Mhz. Also confirmed OKI6295 pin 7 is high. Midnight resistance has a lot of slow downs on the PCB too.

- 0.118u3: Added missing cpu1 rom ($20001) to clone (bootleg with 68705).

- 9th March 2007: Guru - Midnight Resistance bootleg arrived today, for 68705 redumping. Thanks to Gp-Lee.

- 0.111u3: Added clone Midnight Resistance (bootleg with 68705).

- 0.106u13: MASH added plds ($0, 200, 400, 600, 800, a00 - pal16r4a-1.bin, pal16l8b-2.bin, pal16l8a-3.bin, pal16l8a-4.bin, pal16l8b-5.bin and pal16l8a-6.bin) to Midnight Resistance and clones.

- 6th June 2006: Guru - Midnight Resistance (Data East 1989) bootleg arrived from Korea today. Thanks to GP-Lee.

- 21st April 2006: Roberto Fresca - Fixed 'Difficulty' dipswitches in Midnight Resistance and clones. Put a note in both "Unknown" switches (DSW1 0x10 & 0x20) because some technical sources pointed them related to extra lives.

- 0.103u2: Bryan McPhail implemented simultaneous row & column scroll to the tilemap system. This finally fixes the waterfalls in Midnight Resistance.

- 8th January 2006: Bryan McPhail - There has been a long-standing known bug in dec0.c for some time (checking my notes, it's been there for 7 years!), in that row & column scroll could not be applied to a tilemap simultaneously. The reason for this limitation is that MAME's tilemap system did not support this. Anyway... I've re-implemented the rendering of this sytem by providing a new tilemap draw function that correctly implements simultaneous row & column scroll. I also verified the rendering of all video modes using a trojan on a Birdie Try board. This finally fixes the waterfalls in Midnight Resistance! (It doesn't really affect any other games, but the source code is much cleaner now). Whilst working on this driver I noticed there are several revisions of games that are still not dumped, eg, Japanese Heavy Barrel, World Fighting Fantasy, USA Boulderdash. If you have any games on this hardware please check the revision/rom-code ID against MAME to see if you have an unsupported set.

- 0.97u2: Corrado Tomaselli changed OKI6295 volume in Midnight Resistance to match real PCB.

- 13th April 2003: Yorik submitted fixes to graphics glitches in Midnight Resistance.

- 0.37b6: Added prom ($0 - priority).

- 0.36b5: Changed HuC6280 clock speed to 3MHz.

- 0.36b1: Yasuhiro Ogawa added clone Midnight Resistance (Japan).

- 0.35: Changed clone '(Japan)' to parent 'Midnight Resistance (World)'. Renamed (midres) to (midresu) and (midresj) to (midres).

- 0.35b9: Changed description to 'Midnight Resistance (US)'.

- 0.35b5: Bryan McPhail added full sound to Midnight Resistance. Changed 68000 clock speed to 12MHz. Replaced ADPCM sound with H6280 (4MHz), YM2203 and OKI6295 sound.

- 1st March 1999: Bryan McPhail has sent in his dec0 driver, with Boulder Dash support added and Sly Spy and Midnight Resistance now have full sound and music. All this was possible to do because he also added support for the Hu6280 CPU into MAME.

- 0.34RC2: Added YM3812 (3250000 Hz) sound (via samples).

- 0.34b6: Bryan McPhail added clone Midnight Resistance (Japan).

- 0.34b3: Dani Portillo added high score saving to Midnight Resistance.

- 0.33b7: Bryan McPhail added partial sound to Midnight Resistance.

- 0.33b5: Games which use the dynamic palette system and no longer need 16-bit modes. The new code is also used by drivers which were previously doing the palette reduction by themselves, but couldn't handle well color cycling and fades: Bad Dudes, Robocop, Hippodrome, Heavy Barrel, Sly Spy and Midnight Resistance [Nicola Salmoria].

- 0.31: Bryan McPhail added Midnight Resistance (Data East 1989). Note: The final sequence is wrong (missing front layer which should hide the sun until the grass field scrolls in place). At the end you are asked to enter your name using black letters on black background.

- 7th March 1998: Dumped Midnight Resistance (US).


LEVELS: 9


Other Emulators:

* FB Alpha

 Strumenti 
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