Jumping Cross (set 2)


Immagine gioco: Jumping Cross (set 2)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: jcrossa.zip
Anno di produzione: 1984
Produttore: SNK

Genere del gioco: Guida
Categoria: Guida / Corsa Moto

Questa macchina è il clone di:
 • Jumping Cross (set 1)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Non supportato

In MAME dalla versione: .178

Il driver di questa macchina in MAME è: snk.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 3350000 Hz
    Z80 ("sub")cpu 3350000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 4000000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    AY-3-8910A ("ay1")audio 2000000 Hz
    AY-3-8910A ("ay2")audio 2000000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 288 x 216 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 2

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Bonus Life20k 60k 40k+
     40k 120k 80k+
     60k 160k 100k+
     20k
     40k
     60k
     None
    Upright ControlsSingle
     Dual
    CabinetUpright
     Cocktail
    Lives3
     5
    Coinage3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     Free Play
    DifficultyEasy
     Normal
     Hard
     Hardest
    Game modeDemo Sounds Off
     Demo Sounds On
     Freeze
     Infinite Lives (Cheat)
    Flip ScreenOff
     On
    UnusedOff
     On
    No BG Collision (Cheat)Off
     On

  • ROM (18 del set parent, 2 del set clone) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    snk9.bin81923c93485d 37e319cccd77d21d3ba49a5975eb8075f0f96843 good jcrossa
    snk8.bin819215a55781 03fd131c2df7ebcc6741067e5bc2539697fd5f2a good jcrossa
    snk7.bin8192ac89e49c 9b9a0eec8ad341ce7af58bffe55f10bec696af62 good jcross
    snk6.bin81924fd7848d 870aea0b8e027616814df87afd24418fd140f736 good jcross
    snk5.bin81928500575d b8751b86508de484f2eb8a6702c63a47ec882036 good jcross
    snk1.bin819277ed51e7 56b457846f71f442da6f99889231d4b71d5fcb6c good jcross
    snk2.bin819223cf0f70 f258e899f332a026eeb0db92330fd60c478218af good jcross
    snk3.bin81925bed3118 f105ca55223a4bfbc8e2d61c365c76cf2153254c good jcross
    snk4.bin8192cd75dc95 ef03d2b0f66f30fad5132e7b6aee9ec978650b53 good jcross
    jcrosss0.f181929ae8ea93 1d824302305a41bf5c354c36e2e11981d1aa5ea4 good jcross
    snk11.bin819283785601 cd3d484ef5464090c4b543b1edbbedcc52b15071 good jcross
    jcrossb4.10a819208ad93fe 04baf2d9735b0d794b114abeced5a6b899958ce7 good jcross
    jcrosss.d281923ebb5beb de0a1f0fdb5b08b76dab9fa64d9ae3047c4ff84b good jcross
    jcrossb1.a28192ea3dfbc9 eee56acd1c9dbc6c3ecdee4ffe860273e65cc09b good jcross
    snk12.bin81924532509b c99f87e2b06b94d815e6099bccb2aee0edf8c98d good jcross
    snk13.bin819270d219bf 9ff9f88221edd141e8204ac810434b4290db7cff good jcross
    snk14.bin819242a12b9d 9f2bdb1f84f444442282cf0fc1f7b3c7f9a9bf48 good jcross
    jcrossp2.j71024b72a96a5 20d40e4b6a2652e61dc3ad0c4afaec04e3c7cf74 good jcross
    jcrossp1.j8102435650448 17e4a661ff304c093bb0253efceaf4e9b2498924 good jcross
    jcrossp0.j9102499f54d48 9bd20eaa9706d28eaca9f5e195204d89e302272f good jcross


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY
Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su jcross

0.74u2 [Tomasz Slanina]


Bugs:

- You can see the character set used to enter the initials in the high score screen. Tafoid (ID 01758)


WIP:

- 0.127u2: Nicola Salmoria fixed sound in Jumping Cross, cabinet dipswitch and palette decoding of early SNK games (Jumping Cross). The least significan bits were assigned incorrectly. Removed Namco sound. Changed Z80 CPU1/2 clock speeds to 3350000 Hz.

- 0.127u1: SNK rewrite [Nicola Salmoria]: Fixed sprite-sprite priorities. Merged Jumping Cross with SNK driver. Fixed foreground layer and visible area. Stephane Humbert fixed dipswitches and inputs in Jumping Cross. The game seems to be ok now? Is there still something wrong? Changed Z80 CPU1/2 clock speeds to 3250000 Hz, visible area to 216x288 and VSync to 60Hz. Fixed gfx rom loading. Removed coin slots 2 and 3.

- 0.126u5: Nicola Salmoria implemented proper shadow handling in the SNK video driver.

- 0.106u3: Added 'scrolling speed' and 'Difficulty' dipswitches.

- 0.93: Added clock parameter to Namco sound (24000 Hz).

- 0.76: Set 'BG Collisions' dipswitch to 'On' by default in Jumping Cross.

- 0.74u2: Tomasz Slanina added Jumping Cross (SNK 1984). TODO: Problems with sprites (strange movement in attract mode), $c800-$d7ff - unknown read, verify dipswitches and colors, unused tileset and cocktail mode/screen flipping.

- 29th September 2003: Tomasz Slanina sent in a driver for Jumping Cross, it's playable but has some graphics glitches.

 Strumenti 
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