helifire HeliFire (set 1)


Immagine gioco: HeliFire (set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: helifire.zip
Anno di produzione: 1980
Produttore: Nintendo

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Bersagli

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • HeliFire (set 2)

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Imperfetto
Emulazione grafica: Imperfetto
Salvataggio: Supportato
Emulazione modalità cocktail: Preliminare

In MAME dalla versione: .033b06

Il driver di questa macchina in MAME è: n8080.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    8080 ("maincpu")cpu 2016000 Hz
    I8035 ("audiocpu")cpu 6000000 Hz
    Speaker ("speaker")audio
    8-Bit R-2R DAC ("helifire_dac")audio

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 256 x 224 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Lives3
     4
     5
     6
    Bonus Life5000
     6000
     8000
     10000
    Coinage2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
    CabinetUpright
     Cocktail
    VR1 sun brightness00
     10
     20
     30
     40
     50
     60
     70
    VR2 sea brightness00
     10
     20
     30
     40
     50
     60
     70

  • ROM (11 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    tub_f1_b1024032f89ca 63b0310875ed78a6385e44eea781ddcc4a63557c good helifire
    tub_f2_b10242774e70f 98d845e80db61799493dbebe8db801567277432c good helifire
    tub_g1_b1024b5ad6e8a 1eb4931e85bd6a559e85a2b978d383216d3988a7 good helifire
    tub_g2_b10245e015bf4 60f5a9707c8655e54a8381afd764856fb25c29f1 good helifire
    tub_h1_b102423bb4e5a b59bc0adff3635aca1def2b1997f7edc6ca7e8ee good helifire
    tub_h2_b1024358227c6 d7bd678ef1737edc6aa609e43e3ae96a8d61dc15 good helifire
    tub_i1_b10240c679f44 cbe31dbe5f2c5f11a637cb3bde4e059c310d0e76 good helifire
    tub_i2_b1024d8b7a398 3ddfeac39147d5df6096f525f7ef67abef32a28b good helifire
    tub_j1_b102498ef24db 70ad8dd6e1e8f4bf4ce431737ca1856eecc03d53 good helifire
    tub_j2_b10245e2b5877 f7c747e8a1d9fe2dda71ee6304636cf3cdf727a7 good helifire
    tub-e_ic5-a10249d77a31f 36db9b5087b6661de88042854874bc247c92d985 good helifire


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Helifire (c) 1980 Nintendo.


Prendete il controllo di un sottomarino intrappolato dal pesante attacco da parte di elicotteri sopra la superfice. Sparate a più elicotteri che potete evitando le loro bombe e altri pericoli sottomarini. Gli elicotteri di colore differente agiscono diversamente, e diventano più duri man mano che progredite.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : 8080 (@ 2.016 Mhz)

Processore Audio : I8035 (@ 400 Khz)

Chip Audio : DAC (@ 400 Khz)


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 224 x 256 pixels

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 1032


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Giugno 1980.

- CONVERSIONI -


Una versione del gioco era stata pianificata per il NES ma cancellata in seguito dalla Nintendo.



- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su helifire

0.33b6 [Al Kossow]


Artwork available


WIP:

- 21st October 2012: 3D ARCADE - New Nintendo 3D cabinet model for Helifire from Jibmums.

- 0.145u1: hap fixed missing sfx in Helifire.

- 0.141u1: Qwi Jibo fixed HeliFire - Game now playable. Fixed I8085 inte callback not being called when the IE flag was cleared after the CPU received an interrupt. This fixes interrupts in HeliFire.

- 0.133u1: Renamed (helifira) to (helifirea).

- 21st January 2007: Mr. Do - Same thing on Helifire bezel. I based the colors on the eBay auction photos I saw, which were faded. Thanks go to Juergen R. for submitting the corrections.

- 14th January 2007: Mr. Do - Greg pointed me out to the game Helifire, which ended up simply being Radarscope with different hues. Five to ten minutes of color adjustment, and we have another bezel.

- 0.82u2: Nintendo 8080 hardware update [Stefan Jokisch]: A few features that have been missing in Helifire since the last update are back, i.e. the flickering colors when you're shot and the volume decay effect (this affects the melody at the start of a game and a few tunes that can be heard during the bonus scenes every twelve attack waves). The starfield should now scroll at the correct speed, it's only 75% of what it used to be.

- 0.80u2: Stefan Jokisch fixed Helifire starfield pattern (confirmed by shots on the flyer) and priority (no more stars in the water). Various audio and video effects are still missing, including a few which were previously implemented and which I hope to re-add soon. Properly hooked up sound CPU (different from the other games). Fixed video bugs related to pausing and frame skipping. Added partial support for cocktail mode. Added IMPERFECT_GRAPHICS and NO_COCKTAIL flags. Corrected bonus life DIP. Changed 8080 CPU1 clock speed to 2016000 Hz, visible area to 224x256 and removed dipswitches 'VR3 height of the sea' and 'VR4 height of the waves'. Changed description of 'HeliFire (revision B)' to 'HeliFire (set 1)' and clone '(revision A)' to '(set 2)'.

- 0.76u1: Jarek Burczynski emulated the background/foreground graphics and DAC sound in Heli Fire. Added DAC sound and potentiometers dipswitches (brightness, height). Changed palettesize from 8 to 1032 colors.

- 0.61: Changed visible area to 224x248.

- 0.58: Re-added I8035 (400000 Hz) CPU2.

- 0.37b3: Removed I8035, DAC and SN76477 sound. Changed palettesize from 32770 to 8 colors.

- 20th May 2000: Zsolt Vasvari fixed the colors in Heli Fire, and added cocktail support to it.

- 0.36RC1: Added DAC and SN76477 sound.

- 0.36b14: Added I8035 (400000 Hz) CPU2 and cpu2 rom.

- 0.36b13: Changed 8080 CPU1 clock speed to 2520000 Hz.

- 21st December 1999: Juergen Buchmueller fixed games using pokey from crashing when run without sound, and he fixed some problems in helifire.

- 0.35b12: Changed 8-way Joystick to 4-way. Changed parent and clone descriptions to 'HeliFire'.

- 0.34b8: David Winter added clone Heli Fire (revision A). Changed parent description to 'Heli Fire (revision B)'.

- 0.33b6: Al Kossow added Heli Fire (Nintendo 1980).


LEVELS: 1 (endless)


Other Emulators:

* Laser

 Strumenti 
Versione per la stampa
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