Dogyuun (location test)


Immagine gioco: Dogyuun (location test)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: dogyuunt.zip
Anno di produzione: 1992
Produttore: Toaplan

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Volo Verticale

Questa macchina è il clone di:
 • Dogyuun

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .140u2

Il driver di questa macchina in MAME è: toaplan2.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M68000 ("maincpu")cpu 12500000 Hz
    V25 ("audiocpu")cpu 12500000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    YM2151 ("ymsnd")audio 3375000 Hz
    OKI6295 ("oki")audio 1041666 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 320 x 240 @ 59.637405 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 3

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Free PlayOff
     On
    Flip ScreenOff
     On
    Service ModeOff
     On
    Demo SoundsOff
     On
    Coin A4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
    Coin B2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/6 Credits
    DifficultyEasy
     Normal
     Hard
     Very Hard
    Bonus LifeNone
     400k only
     200k only
     200k, 400k and 600k
    Lives1
     2
     3
     5
    Invulnerability (Cheat)Off
     On
    Allow ContinueNo
     Yes
    Test SwitchOff
     On

  • Configurazione di Sistema [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Region Europe
     Hong Kong
     Hong Kong (Honest Trading Co.)
     Japan
     Japan (Taito Corp.)
     Korea
     Korea (JC Trading Corp.)
     Southeast Asia (Charterfield)
     Taiwan
     USA
     USA (Fabtek)
     USA (Romstar, Inc.)

  • ROM (5 del set parent, 1 del set clone) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    sample10.9.u64.bin524288585f5016 18d57843f33a560a3bb4b6aef176f7ef795b742d good dogyuunt
    tp022_3.w921048576191b595f 89344946daa18087cc83f92027cf5da659b1c7a5 good dogyuun
    tp022_4.w931048576d58d29ca 90d142fef37764ef817347a2bed77892a288a077 good dogyuun
    tp022_5.w162097152d4c1db45 f5655467149ba737128c2f54c9c6cdaca6e4c35c good dogyuun
    tp022_6.w172097152d48dc74f 081b5a00a2ff2bd82b98b30aab3cb5b6ae1014d5 good dogyuun
    tp022_2.w30262144043271b3 c7eaa929e55dd956579b824ea9d20a1d0129a925 good dogyuun


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Dogyuun (c) 1992 Toaplan.


Uno sparatutto a scorrimento verticale.


- DATI TECNICI -


Game ID : TP-022


Processore Principale : 68000 (@ 16 Mhz)

Chip Audio : YM2151 (@ 3.375 Mhz), OKI6295 (@ 20.454 Khz)


Orientamento dello schermo : Verticale

Risoluzione video : 240 x 320 pixels

Frequenza aggiornamento video : 59.41 Hz

Colori palette : 2048


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 3


- CURIOSITA' -


Pubblicato nell'Ottobre 1992.

Concesso in licenza alla Unite Trading per la Corea, alla Charterfield per Hong Kong e il sud-est dell'Asia, alla Atari Games per gli Stati Uniti e alla Taito corp. per il Giappone.


Il titolo di questo gioco tradotto dal giapponese è "Bang!" (onomatopea di uno sparo).


- CONSIGLI E TRUCCHI -


* Funzioni Nascoste: Se è attivato il 'dip switch
dell'invulnerabilita', sarete invulnerabili ma potrete anche mettere in pausa il gioco con P2 Start e riavviare con P1 Start.


- STAFF -


Produttore: Toshiaki Oota

Programmatori: Hiroaki Furukawa, Toshiaki Oota, Tatsuya Uemura, Washimoto

Compositore musica: Tatsuya Uemura

Effetti audio: Washimoto

Designer: Takaestu Iwabuchi, Miho Hayashi, Yuuko Takada, Anpanmanda, Saori Hiratsuka, Junya Inoue, Ikuo Matsumura, Kaneyo Oohira


- FONTI -


Rom del gioco.

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su dogyuun

0.36RC2 [Quench]

0.36RC1 [Quench]


WIP:

- 0.141u4: Alex Jackson fixed description of clones 'Dogyuun (Unite Trading license)' to 'Dogyuun (older set)' and 'Dogyuun (test location version)' to 'Dogyuun (location test)'. Renamed (dogyuunk) to (dogyuuna). Changed VSync to 59.410646 Hz.

- 0.141u1: Roberto Zandona and Alex Jackson added working sound to Dogyuun. Roberto Zandona decrypted some opcodes in Dogyuun.

- 19th January 2011: Roberto Zandona - Dogyuun and Vfive: Decrypted enough to hear the music and sound effects.

- 0.140u2: Andrew Welburn added clone Dogyuun (test location version).

- 23rd November 2010: Smitdogg - Andrew Welburn dumped a sample/test location version of Dogyuun.

- 0.139u2: David Haywood fixed Toaplan2 VDP mixing in Dogyuun. This fixed the tiles/tiles and tiles/sprites priorities problems. Removed 2nd screen.

- 0.139u1: Added dual screen output.

- 0.138u2: Roberto Zandona fixed Dogyuun layer-layer priorities; sprite priorities are wrong.

- 0.138u1: David Haywood reworked Toaplan2 rendering to render tilemaps / sprites in a single pass, should be more accurate to hardware. Note, this further breaks the mixing in Batsugun and Dogyuun because the previous hacks can no longer work with the new rendering code. These games have been demoted to NOT_WORKING status until a better solution is found; they never worked properly anyway due to the extent of the video hacks needed to support them. Roberto Zandona fixed sprite-sprite priorities in Batsugun and Dogyuun. Changed description of clone 'Dogyuun (Licensed to Unite Trading For Korea)' to 'Dogyuun (Unite Trading license)'.

- 0.135u1: David Haywood cleaned up Toaplan2 V25 support. Added V25 (12.5 MHz) CPU2 to Dogyuun.

- 0.129: Smitdogg added clone Dogyuun (Licensed to Unite Trading For Korea).

- 8th September 2008: Guru - Dogyuun (1992 Toaplan/United Trading License) arrived from Korea. Thanks to gp-lee.

- 0.122u5: Corrado Tomaselli verified/corrected frequencies and OKI6295 pin 7 in Dogyuun. Changed 68000 CPU1 clock speed to 12.5MHz, OKI6295 to 1041666 Hz and VSync to 59Hz.

- 0.113u2: Changed VSync to 59.410646 Hz.

- 0.102u5: Added new cpu1 rom ($0).

- 0.61: Fixed rom names and changed VSync to 59.410645Hz.

- 0.37b10: Changed OKI6295 clock speed to 20454 Hz.

- 0.37b9: Changed OKI6295 clock speed to 20000 Hz.

- 0.37b6: Changed YM-2151 clock speed to 3375000 Hz. Added 'Territory' dipswitch.

- 12th March 2000: Quench sent in a Toaplan2 update with support for Ghox, V-Five, Dogyuun and Batsugun.

- 0.36RC2: Quench added Dogyuun (Toaplan 1992).

- 0.36RC1: Added Dogyuun (Testdriver). Working? But bad GFX. Requires support for two video controllers.

- 12th January 2000: Quench sent a driver for some later Toaplan games such as Teki Paki, Ghox, Dogyuun, Knuckle Bash, Pipi & Bibis / Whoopee!! and Snow Bros 2.


LEVELS: 8


Other Emulators:

* FB Alpha

* Raine

 Strumenti 
Versione per la stampa
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