ddayjlc D-Day (Jaleco set 1)


Immagine gioco: D-Day (Jaleco set 1)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: ddayjlc.zip
Anno di produzione: 1984
Produttore: Jaleco

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Campo

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • D-Day (Jaleco set 2)

 Emulazione 
Questa macchina funziona in MAME con problemi Questa macchina funziona in MAME con problemi

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Imperfetto
Emulazione grafica: Imperfetto
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .081

Il driver di questa macchina in MAME è: ddayjlc.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("maincpu")cpu 4000000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 3000000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    AY-3-8910A ("ay1")audio 2000000 Hz
    AY-3-8910A ("ay2")audio 2000000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Verticale
      Risoluzione 256 x 224 @ 60.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Alternati
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 4

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Lives3
     4
     5
     6
    Coin A4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     Free Play
    Extend30K
     50K
    DifficultyEasy
     Hard
    CabinetUpright
     Cocktail
    Coin B4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     Free Play
    UnknownOff
     On

  • ROM (24 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    18192dbfb8772 1fbc9726d0cd1f8781ced2f8233107b65b9bdb1a good ddayjlc
    28192f40ea53e 234ef686d3e9fe12aceada7098c4cc53e56eb1a3 good ddayjlc
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    4819275991a24 175f505da6eb80479a70181d6aed01130f6a64cc good ddayjlc
    118192fe4de019 16c5402e1a79756f8227d7e99dd94c5896c57444 good ddayjlc
    168192a167fe9a f2770d93ee5ae4eb9b3bcb052e14e36f53eec707 good ddayjlc
    17819213ffe662 2ea7855a14a4b8429751bae2e670e77608f93406 good ddayjlc
    188192debe6531 34b3b70a1872527266c664b2a82014d028a4ff1e good ddayjlc
    1981925816f947 2236bed3e82980d3e7de3749aef0fbab042086e6 good ddayjlc
    1440962c0e9bbe e34ab774d2eb17ddf51af513dbcaa0c51f8dcbf7 good ddayjlc
    154096a6eeaa50 052cd3e906ca028e6f55d0caa1e1386482684cbf good ddayjlc
    1240967f7afe80 e8a549b8a8985c61d3ba452e348414146f2bc77e good ddayjlc
    134096f169b93f fb0617162542d688503fc6618dd430308e259455 good ddayjlc
    58192299b05f2 3c1804bccb514bada4bed68a6af08db63a8f1b19 good ddayjlc
    6819238ae2616 62c96f32532f0d7e2cf1606a303d81ebb4aada7d good ddayjlc
    781924210f6ef 525d8413afabf97cf1d04ee9a3c3d980b91bde65 good ddayjlc
    8819291a32130 cbcd673b47b672b9ce78c7354dacb5964a81db6f good ddayjlc
    98192ccb82f09 37c23f13aa0728bae82dba9e2858a8d81fa8afa5 good ddayjlc
    1081925452aba1 03ef47161d0ab047c8675d6ffd3b7acf81f74721 good ddayjlc
    3l.bin256da6fe846 e8386cf7f552facf2d1a5b7b63ca3d2f1801d215 good ddayjlc
    4l.bin2562c3fa534 e4c0d06cf62459c1835cb27a4e659b01ad4be20c good ddayjlc
    4m.bin256e0ab9a8f 77010c4039f9d408f40cea079c1ef56132ddbd2b good ddayjlc
    5n.bin25661d85970 189e9da3dade54936872b80893b1318e5fbfbe5e good ddayjlc
    5p.bin2564fd96b26 0fb9928ab6c4ee937cefcf82145a4c9d43ca8517 good ddayjlc


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

D-Day (c) 1984 Jaleco.


Uno sparatutto verticale della Jaleco dove si assume il controllo di una corazzata che si muove nell'oceano.

- DATI TECNICI -


Processore Principale : Z80 (@ 4 Mhz), Z80 (@ 3 Mhz)

Chip Audio : (2x) AY8910 (@ 2 Mhz)


Player : 1

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 4


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Gennaio 1984 in Giappone.


- CONSIGLI E TRUCCHI -


Bonus danni con la pistola:

Quando inizia il gioco passa al fucile PRIMA che la schermata di gioco appaia.
Sentirai un suono diverso dell'arma. Comunque, quando la schermata caricherà, sarai armato con la pistola. Se non cambierai arma per il resto della partita, farai lo stesso danno di un fucile, ma farai molti più punti perchè 'ufficialmente' starai usando la pistola.


- FONTI -


Rom del gioco.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su ddayjlc

0.81 [Pierpaolo Prazzoli]


WIP:

- 0.136u2: Chack'n and Team Japump dumped the 5x proms in D-Day (Jaleco). Angelo Salese fixed background and sprites colors in D-Day (Jaleco).

- 28th January 2010: Angelo Salese - Chack'n of Team Japump dumped the proms in D-Day (Jaleco)... after some driver tweaking here's the results. Foreground tilemap colors are probably wrong, I don't see anything that suits for the color offset(s) in that so I've temporarly hard-coded it.

- 25th January 2010: Smitdogg - Thanks to MrGoodwraith I got a D-Day (Jaleco) PCB to dump the proms. After my bid had gone through though I found out a member of Team Japump has one, so hopefully he will dump them and I'll just resell the board. In the mean time we have it "double secured" I suppose which isn't bad considering the last time someone attempted to dump them they were destroyed in the process.

- 0.135u2: Fabio Priuli added save state support to D-Day (Jaleco set 1).

- 30th July 2008: Guru - D-Day chips arrived to be decapped, thanks to Dox.

- 0.122u8: Changed description to 'D-Day (Jaleco set 1)' and clone to 'D-Day (Jaleco set 2)'.

- 0.102u1: Changed D-Day (Jaleco - set 2) to a clone of (Jaleco - set 1).

- 0.102: Tomasz Slanina fixed D-Day - Game now playable. Added 'D-Day (Jaleco - set 2)'. Changed parent description to 'D-Day (Jaleco - set 1)'. Added Z80 (3MHz) CPU2 and 2x AY8910 (2MHz) sound. Fixed user1/2 rom loading.

- 25th October 2005: Tomasz Slanina - Simulated protection and fixed some gfx bugs. TODO: Colors (dump proms) and GFX banking and fg/bg priority. Update: Fixed more gfx bugs.

- 14th October 2005: Tomasz Slanina - Just got a D-Day PCB for rom redump, hardware analyse and protection break.

- 0.88u5: Changed Z80 CPU1 clock speed to 4MHz and the 2x AY-3-8910 to 3MHz. Added 2nd Z80 (4MHz) CPU. Changed visible area to 224x256. Fixed user1/2 rom loading. Added 8-way Joystick with 4x buttons.

- 12th November 2004: Tomasz Slanina - Added sprites, bg scroll, sound and DMA to D-Day. Game is not playable - wrong colors, bad bg data (problems with rom mapping/banking). It's typical early jaleco *weird* hardware (not as complicated as Exerion, but a bit more than Field Combat or Parallel Turn).

- 0.81: Pierpaolo Prazzoli added D-Day (Jaleco) (Jaleco 1984). Unemulated Jaleco protection chip.

- 30th March 2004: Pierpaolo Prazzoli sent in a preliminary driver for D-Day (Jaleco), but it also suffers from unemulated protection and crashes in the gameplay.

- 22nd May 2003: Pierpaolo Prazzoli sent in a preliminary driver for D-Day (Jaleco) and Top Roller, but neither of them work at all.

- 17th October 2000: Noel Miruru Noel Miruru from Team Japump dumped D-Day (Jaleco set 1).

 Strumenti 
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