combatsc Combat School (joystick)


Immagine gioco: Combat School (joystick)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: combatsc.zip
Anno di produzione: 1988
Produttore: Konami

Genere del gioco: Sport
Categoria: Sport / Atletica

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Boot Camp (set 1)
 • Boot Camp (set 2)
 • Combat School (bootleg)
 • Combat School (Japan trackball)
 • Combat School (trackball)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Non supportato

In MAME dalla versione: .035b12

Il driver di questa macchina in MAME è: combatsc.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    HD6309 ("maincpu")cpu 12000000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 3579545 Hz
    Speaker ("mono")audio
    YM2203 ("ymsnd")audio 3000000 Hz
    uPD7759 ("upd")audio 640000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 256 x 224 @ 59.185606 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 2

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Coin A4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     4 Coins/3 Credits
     1 Coin/1 Credit
     3 Coins/4 Credits
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     2 Coins/5 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     Free Play
    Coin B4 Coins/1 Credit
     3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     3 Coins/2 Credits
     4 Coins/3 Credits
     1 Coin/1 Credit
     3 Coins/4 Credits
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
     2 Coins/5 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
     1 Coin/7 Credits
     None
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    CabinetUpright
     Cocktail
    UnknownOff
     On
    UnknownOff
     On
    DifficultyEasy
     Normal
     Difficult
     Very Difficult
    Demo SoundsOff
     On
    Flip ScreenOff
     On
    UnknownOff
     On
    Service ModeOff
     On
    UnknownOff
     On

  • ROM (15 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    611g01.rom65536857ffffe de7566d58314df4b7fdc07eb31a3f9bdd12d1a73 good combatsc
    611g02.rom1310729ba05327 ea03845fb49d18ac4fca97cfffce81db66b9967b good combatsc
    611g03.rom327682a544db5 94a97c3c54bf13ccc665aa5057ac6b1d700fae2d good combatsc
    611g07.rom26214473b38720 e109eb78aea464127d813284ca040e8d719599e3 good combatsc
    611g08.rom26214446e7d28c 1ece7fac954204ac35d00f3d573964fcf82dcf77 good combatsc
    611g11.rom26214469687538 4349a1c052a759acdf7259f8bf8c5c9489b788f2 good combatsc
    611g12.rom2621449c6bf898 eafc227b4e7df0c652ec7d78784c039c35965fdc good combatsc
    611g06.h14256f916129a d5e4a8a3baab8fcdac86ef5182858cede1abf040 good combatsc
    611g05.h15256207a7b07 f4e638e7f182e5228a062b243406d0ceaaa5bfdc good combatsc
    611g10.h6256f916129a d5e4a8a3baab8fcdac86ef5182858cede1abf040 good combatsc
    611g09.h7256207a7b07 f4e638e7f182e5228a062b243406d0ceaaa5bfdc good combatsc
    611g04.rom1310722987e158 87c5129161d3be29a339083349807e60b625c3f7 good combatsc
    ampal16l8.e7260300a9936 a4a87e93f41392fc7d7d8601d7187d87b9f9ab01 good combatsc
    pal16r6.16d260  nodump combatsc
    pal20l8.8h324  nodump combatsc


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Combat School (c) 1987 Konami.


Un gioco di combattimento multi evento da uno o due giocatori, similare nello stile di gioco alla serie "Track and Field" della Konami.

*Nella corsa ad ostacoli, per correre devi ripetutamente premere il pulsante di fuoco il più rapidamente possibile. Premi il tasto di salto per saltare o montare sugli ostacoli di varie altezze. Completa la corsa con uno specifico ammontare di tempo per continuare il gioco.

*Nella gara Iron Man, i controlli sono gli stessi ma devi saltare le pozzanghere, i massi e nuotare attraverso un torrente.

*Nello schema in cui si spara, mira usando il joystick o la trackball e spara premendo il pulsante di fuoco. Ci sono varie sessioni in cui sparare iniziando con bersagli fermi, per poi passare a quelli in movimento, e per finire con sessioni in cui devi evitare di colpire i bersagli rappresentanti i tuoi commilitoni. Gli obiettivi dei commilitoni assomigliano al vostro istruttore ma dovete evitare di colpirli (gli obiettivi sbagliati e gli istruttori) poichè vi costeranno la partita. Le attività  diventano progressivamente più difficili proseguendo.


- DATI TECNICI -


Game ID : GX611


Processore Principale : HD6309 (@ 3 Mhz)

Processore Audio : Z80 (@ 3.579545 Mhz)

Chip Audio : YM2203 (@ 3 Mhz), UPD7759 (@ 640 Khz)


Orientamento dello schermo : Orizzontale

Risoluzione video : 256 x 224 pixels

Rapporto Immagine : 4/3

Frequenza aggiornamento video : 60.00 Hz

Colori palette : 128


Giocatori : 2

Controllo : trackball

Pulsanti : 2


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Maggio 1987.


Questo gioco è noto negli Usa come "Boot Camp".


Una copia bootleg di questo gioco è stata prodotta nel 1988 da Datsu.


- CONVERSIONI -


* Computer :

Commodore C64 (1987)

Sinclair ZX Spectrum (1987)

Amstrad CPC (1987)


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su combatsc

0.35b12 [Manuel Abadia, Phil Stroffolino]


Bugs:

- combatsc, combatscj, combatsct, bootcamp: Score line is not flipped with screen. Tafoid (ID 04907)

- YM2203 pitch is wrong. Fixing it screws up the tempo. Source (ID 02289)

- Trackball work is not completely understood. Source (ID 02288)

- combatscb: Current sound implementation for bootleg is a hack. Source (ID 02287)

- combatscb: Wrong sprite/char priority. Source (ID 02286)

- Wrong color lookup table to get correct target colors. Source (ID 02285)

- combatscb: Graphic issues on the "players" screen as scrolling problems on 1st stage. qapo (ID 00400)

- In 0.119, there are two rows of garbage blocks at the top of the screen in the 2nd firing range stage. izius (ID 00399)

- combatsc, combatscj, combatsct: The text "Player 1 (Nick)" or "CPU (Joe)" disappear. RansAckeR (ID 00185)


WIP:

- 0.146u4: Angelo Salese removed a sound kludge in Combat School. Added sound ROM bankswitch to clone (bootleg).

- 0.142u3: Angelo Salese hooked up proper sound program in Combat School (bootleg).

- 0.139u2: Roberto Zandona fixed Combat School (bootleg) offset and priorities. This fixed the experiences various graphics glitches and crashes on level 3.

- 0.135u4: Fabio Priuli added device versions of all the Konami custom ICs currently emulated in machine\konamiic.c and video\konamiic.c. Updated Combat School driver to use the new code. Renamed (combasc) to (combatsc), (combasct) to (combatsct), (combascj) to (combatscj) and (combascb) to (combatscb).

- 0.131u1: MooglyGuy merged memory maps in Combat School.

- 0.126u4: Fabio Priuli added DIP locations to Combat School.

- 0.126u3: Fabio Priuli fixed missing graphics in clone Combat School (bootleg).

- 0.122u8: Zsolt Vasvari removed colortables from Combat School and a number of other drivers, as part of a larger move to phase out old-style colortables. Changed palettesize to 2048 colors.

- 0.122u7: Changed HD6309 CPU1 clock speed to 12MHz.

- 0.106u12: MASH added pld ($0 - ampal16l8.e7) to Combat School (joystick).

- 0.73: Changed Z80 CPU2 clock speed to 3579545 Hz and YM2203 to 3MHz.

- 26th August 2003: Jarek Burczynski and Acho A. Tang fixed the YM2203 clock frequency in Combat School.

- 0.72u1: Acho A. Tang fixed Combat School (trackball) and (Japan trackball) from crashing.

- 11th August 2003: Acho A. Tang fixed the trackball sets of Combat School from crashing.

- 0.72: Acho A. Tang added a kludge for Combat School music pitch and tempo. Might be an fm.c bug, being investigated by Jarek. Changed YM2203 clock speed to 2.5MHz.

- 23rd June 2002: Acho A. Tang fixed a few graphics glitches in Combat School.

- 0.36: Changed HD6309 CPU1 clock speed to 3MHz.

- 0.36RC2: Nicola Salmoria emulated the protection in Combat School.

- 0.36b5: Nicola Salmoria added clone Combat School (Japan trackball). Changed parent description to 'Combat School (joystick)' and clone '(trackball version)' to '(trackball)'. Added (Japan trackball) gfx1/2 roms to Combat School (joystick) and clones (trackball) and Boot Camp.

- 11th September 1999: Nicola added a Japan romset to the Combat School driver.

- 0.36b4: Added missing gfx1/2 roms and proms ($0, 100 - sprites and chars lookup table).

- 0.36b1: Manuel Abadia added clones Combat School (trackball version) and Boot Camp, both not working. Changed parent description to 'Combat School (joystick version)'.

- 12th July 1999: Manuel Abadia added two new Combat School romsets.

- 0.35b12: Manuel Abadia and Phil Stroffolino added Combat School (Konami 1988) and clone (bootleg). TODO: Fix colors of frontmost layer and hook up sound in bootleg (the current sound is a hack, making use of the Konami ROMset).

- 30th April 1999: Phil Stroffolino sent in a Combat School driver by him and Manuel Abadia.


ARCADE RELEASE: Combat School (Konami) - 1987/May/29


LEVELS: 8

 Strumenti 
Versione per la stampa
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