boogwing Boogie Wings (Euro v1.5, 92.12.07)


Immagine gioco: Boogie Wings (Euro v1.5, 92.12.07)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: boogwing.zip
Anno di produzione: 1992
Produttore: Data East Corporation

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Vari Orizzontale

Questa macchina ha i seguenti cloni:
 • Boogie Wings (Asia v1.5, 92.12.07)
 • Boogie Wings (USA v1.7, 92.12.14)
 • The Great Ragtime Show (Japan v1.3, 92.11.26)
 • The Great Ragtime Show (Japan v1.5, 92.12.07)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .084

Il driver di questa macchina in MAME è: boogwing.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M68000 ("maincpu")cpu 14000000 Hz
    H6280 ("audiocpu")cpu 8055000 Hz
    Speaker ("lspeaker")audio
    Speaker ("rspeaker")audio
    YM2151 ("ymsnd")audio 3580000 Hz
    OKI6295 ("oki1")audio 1006875 Hz
    OKI6295 ("oki2")audio 2013750 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 320 x 240 @ 58.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 3

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Coin A3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
    Coin B3 Coins/1 Credit
     2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     1 Coin/2 Credits
     1 Coin/3 Credits
     1 Coin/4 Credits
     1 Coin/5 Credits
     1 Coin/6 Credits
    Flip ScreenOff
     On
    Continue CoinNormal Coin Credit
     2 Start/1 Continue
    Lives1
     2
     3
     4
    DifficultyEasy
     Normal
     Hard
     Hardest
    Coin SlotsCommon
     Individual
    Stage ResetPoint of Termination
     Beginning of Stage
    UnknownOff
     On
    Demo SoundsOff
     On

  • ROM (19 della macchina) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    kn_00-2.2b262144e38892b9 49b5637965a43e0378e1258c5f0a780926f1f283 good boogwing
    kn_02-2.2e2621448426efef 2ea33cbd58b638053d75668a484648dbf67dabb8 good boogwing
    kn_01-2.4b2621443ad4b54c 5141001768266995078407851b445378b21453de good boogwing
    kn_03-2.4e26214410b61f4a 41d7f670defbd7dae89afafac9839a9e237814d5 good boogwing
    km06.18p655363e8bc4e1 7e4c357afefa47b8f101727e06485eb9ebae635d good boogwing
    km05.9e65536d10aef95 a611a35ab312caee19c31da079c647679d31673d good boogwing
    km04.8e65536329323a8 e2ec7b059301c0a2e052dfc683e044c808ad9b33 good boogwing
    mbd-01.9b1048576d7de4f4b 4747f8795e277ed8106667b6f68e1176d95db684 good boogwing
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    mbd-04.14b1048576d9764d0b 74d6f09d65d073606a6e10556cedf740aa50ff08 good boogwing
    mbd-05.16b20971521768c66a 06bf3bb187c65db9dcce959a43a7231e2ac45c17 good boogwing
    mbd-06.17b20971527750847a 358266ed68a9816094e7aab0905d958284c8ce98 good boogwing
    mbd-07.18b2097152241faac1 588be0cf2647c1d185a99c987a5a20ab7ad8dea8 good boogwing
    mbd-08.19b2097152f13b1e56 f8f5e8c4e6c159f076d4e6505bd901ade5c6a0ca good boogwing
    mbd-02.10e524288b25aa721 efe800759080bd1dac2da93bd79062a48c5da2b2 good boogwing
    mbd-10.17p524288f159f76a 0b1ea69fecdd151e2b1fa96a21eade492499691d good boogwing
    mbd-09.16p524288f44f2f87 d941520bdfc9e6d88c45462bc1f697c18f33498e good boogwing
    kj-00.15n1024add4d50b 080e5a8192a146d5141aef5c8d9996ddf8cd3ab4 good boogwing


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Boogie Wings (c) 1992 Data East.


Uno sparatutto con superba giocabilità, umoristico ed assolutamente unico della Data East. Il giocatore comincia ogni vita controllando un biplano con un gancio enorme di metallo fissato alla parte posteriore. Questo gancio può essere utilizzato per prendere i nemici, gli oggetti, le bombe ed i veicoli che possono allora essere gettati sia contro altri nemici che contro tutte le pareti e sbarramenti che possono bloccare la strada all giocatore.

Se il biplano subisce due colpi dalle forze nemiche, esploderà ed il giocatore e' costretto a continuare a piedi. La sezione a piedi del gioco e' vagamente simile alla serie leggendaria di "Metal Slug" della SNK. Mentre il giocatore e' a piedi non ha protezione dai colpi nemici ed è molto vulnerabile all'attacco. E' per questo motivo che si deve trovare rapidamente un veicolo (i veicoli di scorta compaiono sotto forma di carri armati, motociclette, robot giganti, elefanti ecc.)

Boogie Wings presenta caratteristiche altamente dettagliate del paesaggio che può essere completamente distrutto, con un gran numero di animazioni sullo sfondo che fan si che il gioco sembri "vivo" dandogli una caratteristica unica. Le regolazioni del gioco sono originali quanto il relativo gameplay. La colonna sonora di Boogie Wings e' inoltre unica nel suo genere, con una miscela di blues e di jazz che accompagnano l'azione frenetica su schermo.


- DATI TECNICI -


PCB # : DE-0379-1


Processore Principale : 68000 (@ 14 Mhz)

Audio : HuC6280A, YM2151, YM3012, (2x) OKI6295

RAM: (2x) 62256, (5x) 6264

Dipswitch : (2x) 8 position


Giocatori : 1


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Dicembre 1992 negli Stati Uniti.


Questo gioco è anche conosciuto come "The Great Ragtime Show".

I 'blues brothers' compaiono nel livello 'Merry Merry Christmas'.


- CONSIGLI E TRUCCHI -


* Personaggio segreto 'Babbo natale' : Nello schermo Merry Merry Chiristmas, raccogli i pezzi della testa del boss con il gancio e lanciali dopo aver distrutto il boss. Babbo natale comparirà  sullo schermo.


- STAFF -


Programmatore Speciale : Cholesterol Haga, Power Baller Hirao, Ace Iida

Ultra Hardware : Kazuhiro Takayama, Talking Mitsui 900RR, Guts Tohua

Designer Grafico Super Speciale : God Hand Kaihou, Magic Finger Koizumi, Beauty Arakawa, Dancing Inagaki, Hillkincho Minagawa, Monster Nozu, Spanish Onishi, Smoking Tada, Slow Hand Kurata, Uzzy, Shintoku

Audio Dynamite :Tatsuya Kiuchi ('MR*K'), Tomoyoshi Satoh (TOM), Seilah


Amministratore : Naomi Susa

Designer Forte del Gioco: Kazuyuki Kurata


- FONTI -


Rom del gioco.


Giochi Simili

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su boogwing

0.96 [Bryan McPhail]

0.84 [David Haywood]


Bugs:

- ragtime, boogwing, boogwina: Missing fade effect. Stefan Lindberg (ID 02183)

- ragtime, boogwing, boogwina: Wrong transparencies. Stefan Lindberg (ID 02182)

- [possible] There may be some kind of fullscreen palette effect. Source (ID 02589)

- A shadow effect (used in level 1) is not implemented. Source (ID 02590)

- Known issue and non-bug regarding alpha blend. Source (ID 02591)

- Known issues regarding sprite priority in source. Source (ID 02588)


WIP:

- 0.148u3: David Haywood fixed Boogie Wings (broken when I did some refactoring after 148).

- 0.145: David Haywood converted Boogie Wings to generic sprite device plus added manual mixing. NOTE: Mix the 2 sprite planes with the already rendered tilemaps. If we implement tilemap blending etc. too we'll probably have to mix those in here as well. This is just a reimplementation of the old priority system used before conversion but to work with the bitmaps. It could probably be simplified / improved greatly, along with the long-standing bugs fixed, with manual mixing you have full control. Apparently priority is based on a PROM, that should be used if possible.

- 0.144u7: Converted Boogie Wings to use generic DECO sprite implementation [David Haywood].

- 0.136u4: Fabio Priuli converted Boogie Wings to use the device-fied video chips and added driver_data class and save states.

- 0.133u1: Renamed (boogwina) to (boogwinga).

- 0.127u3: Stefan Lindberg added clone The Great Ragtime Show (Japan v1.3, 92.11.26).

- 0.126u4: Andrew Gardner merged memory maps in Boogie Wings.

- 0.126u2: Fabio Priuli added DIP locations to Boogie Wings.

- 0.118u2: Aaron Giles fixed DECO16 tilemap drawing, this fixed the broken Data East logo on the attract mode and the background in the Transporter stage.

- 0.101u1: Sonikos balanced the sound in Boogie Wings.

- 0.97u5: Brian Troha fixed dipswitches in Boogie Wings. Added 'Continue Coin' and 'Stage Reset' dipswitches.

- 0.97u1: David Haywood and Namag added clone The Great Ragtime Show (Japan v1.5, 92.12.07).

- 0.96: Bryan McPhail fixed Boogie Wings - Game now playable. Added Boogie Wings (Euro v1.5, 92.12.07) and clone (Asia v1.5, 92.12.07).

- 0.95u6: This game was removed from MAME.

- 23rd April 2005: Bryan McPhail - Diet Gogo is practically finished, but Boogie Wings may take longer as it has alpha-blending and pseudo rotation effects which aren't understood/implemented yet. At a first glance the other game (Double Wing) has additional protection that may be similar to Rohga.

- 0.95u5: Nicola Salmoria figured out decryption of remaining DECO102 games.

- 0.95u4: Nicola Salmoria added preliminary decryption to DECO 102 games. Swapped cpu1 roms ($1, 80000).

- 0.84: David Haywood added Boogie Wings (Data East 1992).

- 22nd April: David Haywood - As you may have read Nicola decrypted the Data East 102 CPU games with the help of the Pocket Gal Deluxe bootleg. I took a brief look at Boogie Wings and as feared it appears to be protected. I see no unmapped reads and it gets no further than this screen. Also I needed to use the GFX roms from Pocket Gal Deluxe for this as the Alphanumeric tiles appear to be missing from the current Boogie Wings set. While the decryption is a huge step in the right direction there is much work still to be done with in order to support these games, keep in mind that several games using Data East's protection are still not emulated even without being encrypted. Update: Any game where you can pick up elephants is worth emulating so I hooked up some sprites in Boogie Wings... Still can't find the missing text tiles tho. 2nd Update: I found the missing GFX in 2 of the unknown roms which I thought were program code. There is still one unknown rom but at least I have a text layer now.

- 10th November 2001: Guru - Finally got around to dumping Boogie Wings.

- 12th September 2001: Guru - Received another PCB, a very rare Data East game called Boogie Wings. I'll dump it soon. Thanks to Pelle for the donation.


LEVELS: 7


Other Emulators:

* FB Alpha

 Strumenti 
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