Alpha One (prototype, 5 lives)


Immagine gioco: Alpha One (prototype, 5 lives)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: alphaonea.zip
Anno di produzione: 1983
Produttore: Atari

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Vari

Questa macchina è il clone di:
 • Major Havoc (rev 3)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .058

Il driver di questa macchina in MAME è: mhavoc.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    M6502 ("alpha")cpu 2500000 Hz
    POKEY ("pokey1")cpu 1250000 Hz
    POKEY ("pokey2")cpu 1250000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    POKEY ("pokey1")audio 1250000 Hz
    POKEY ("pokey2")audio 1250000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Vettori
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 0 x 0 @ 50.000000 Hz

  • Numero di giocatori: 1P
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Spinner
    Numero di pulsanti: 1

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    Service ModeOff
     On

  • ROM (1 del set parent, 8 del set clone) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    vec5000.tw40962a4c149f b60a0b29958bee9b5f7c1d88163680b626bb76dd good alphaonea
    8000.tw8192962d4da2 2299f850aed7470a80a21526143f7b412a879cb1 good alphaonea
    a000.tw8192f739a791 1e70e446fc7dd27683ad71e768ebb2bc1d4fedd3 good alphaonea
    c000.tw8192f21fb1ac 2590147e75611a3f87397e7b0baa7020e7528ac8 good alphaonea
    e000.tw40966b1d7d2b 36ac8b53e2fe01ed281c94afec02484ef676ddad good alphaonea
    page01.tw16384cbf3b05a 1dfaf9300a252c9c921f06167160a59cdf329726 good alphaonea
    vec_pg01.tw16384e392a94d b5843da97d7aa5767c87c29660115efc5ad9ad54 good alphaonea
    vec_pg23.tw163841ff74292 90e61c48544c62d905e207bba5c67ae7694e86a5 good alphaonea
    136002-125.6c2565903af03 24bc0366f394ad0ec486919212e38be0f08d0239 baddump mhavoc


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Alpha One (c) 1983 Atari.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : M6502 (@ 2.5 Mhz)

Chip Audio : (2x) POKEY (@ 1.25 Mhz)


Orientamento dello schermo : Orizzontale


Giocatori : 1

Controllo : manuale

Pulsanti : 1


- CURIOSITA' -


Questo era il secondo prototipo di "Major Havoc", il primo si chiamava "Tollian's Web".


- AGGIORNAMENTI -


Differenze con il gioco finale:

* Non c'è musica in Alpha One.

* La storia dei Vaxxian è molto diversa.

Nota che Catastro-fighter ha un nome diverso, come il pianeta natale Vaxxian.

* Non c'è il punteggio nemici nello schermo della 'storia'.

* Molti suoni sono diversi.

Questi includono il suono di sparo del giocatore e le esplosioni nemiche.

Il suono di Rex 'fritto' è mancante.

* Qualche grafica è diversa, come l'esplosione della stazione spaziale.

* Altre piccole differenze, e la sensazione generale di inconclusione del gioco.


- CONSIGLI E TRUCCHI -


* Codici Warp : è possibile saltare ai livelli superiori in Alpha One dall'inizio del gioco usando determinati codici. Ciò è utile non soltanto per poter finire il gioco più rapidamente, ma ogni warp inoltre da un bonus ragionevolmente sostanzioso per portarlo a termine. Questo è fatto giocando a 'mini-Breakout' nell'angolo destro inferiore dello schermo quando il gioco comincia. Il gioco avrà  una frase del tipo, 'Enter Red Warp 00' alla parte inferiore dello schermo. Quello che fai è usare i comandi per 'digitare' la prima cifra del codice appropriato dato sotto, poi premi fuoco per servire la pallina e ripeti finchè necessario. I codici sono:

Red code - 23, 250,000 pts, Livello 4.

Yellow code - 46, 600,000 pts, Livello 8.

Green code - 51, 700,000 pts, Livello 9.


Nota che puoi impostare soltanto i codici nell'ordine in cui sono stati dati - non è possibile impostare per esempio il red warp code seguito direttamente dal green warp code.


- STAFF -


Progettato e Programmato da: Owen Rubin


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su mhavoc

0.30 [Michael Appolo, Brad Oliver, Neil Bradley, Aaron Giles, Bernd Wiebelt]


Bugs:

- [possible] Some graphics appear out of place. Smitdogg (ID 01142)

- mhavocp: [possible] Increasing slowdown in Test Mode. Tafoid (ID 04117)

- mhavocp: [possible] One of your men just floats when you start a game and enter the ship. qapo (ID 01141)


WIP:

- 0.149: MooglyGuy fixed various vector games crashed/freezed in MAME like Major Havoc.

- 0.147u1: Moved handling of quad Pokey into Major Havoc driver [Miodrag Milanovic].

- 0.146: Couriersud improved sound emulation for POKEY chip. Changed audio emulation to emulate borrow 3 clock delay and proper channel reset. New frequency only becomes effective after the counter hits 0. Emulation also treats counters as 8 bit counters which are linked now instead of monolytic 16 bit counters. Fixed high pass filters for POKEY. Added POKEYN device based on modern device. Fixed random lfsr generation. Consolidated polynom code. Removed legacy left overs from pokey code. Added a internal pokey_channel class. Convert all remaining drivers to use the modern pokey device.

- 0.133u1: Renamed (alphaona) to (alphaonea).

- 0.129u5: Couriersud added save state support to Major Havoc.

- 0.127u1: Removed 8-way Joystick.

- 0.126u4: Aaron Giles fixed access violation and all graphics are missing in Major Havoc.

- 0.115u1: Changed region proms to user1.

- 0.111u5: Mathis Rosenhauer added state saving to Major Havoc. Also fixed sparkling vectors so slowdowns and vector list overflows can be expected. It looks much nicer, though.

- 0.110u2: Mathis Rosenhauer added missing x-flipping support in Major Havoc.

- 0.109u2: Jess Askey connected TMS5220 speech support to clone 'Major Havoc (Return to Vax)'.

- 0.108u5: Mathis Rosenhauer rewrote the Atari vector generators, using the schematics and actual state machine PROMs. The state machine is now emulated so timing should be much more realistic. Clipping hardware in bzone and others is emulated instead of hardcoded. Improved accuracy of clocks and various other bits of cleanup. Added prom ($0 - AVG PROM).

- 0.80: Alex Eddy fixed vector clipping in Major Havoc.

- 0.58: Added clones Alpha One (prototype, 3 lives) and (prototype, 5 lives). Changed palettesize from 256 to 32768 colors.

- 1st February 2002: Aaron Giles added another Alpha One prototype ROM set to the Major Havoc driver.

- 30th January 2002: Aaron Giles added better vector sparkle effect emulation as used in Major Havoc and Tempest.

- 25th January 2002: Aaron Giles sent in a driver for Alpha One, a single-CPU prototype version of Major Havoc.

- 22nd April 2001: Bart Puype fixed Major Havoc from crashing in MAME32.

- 0.36RC1: Removed 3rd player.

- 0.35RC1: Brad Oliver added clone Major Havoc (prototype).

- 2nd May 1999: Juergen Buchmueller modified Major Havoc music speed to be more correct.

- 0.33b7: Changed description to 'Major Havoc (rev 3)' and clone '(alternate version)' to '(rev 2)'.

- 0.31: Al Kossow fixed aspect ratio in Major Havoc. Aaron Giles and Bernd Wiebelt improved handling of vector games. Battlezone and Major Havoc now do correct clipping.

- 0.30: Mike Appolo added Major Havoc (Atari 1983) and clones (alternate version) and (Return to Vax).

- 8th December 1992: Dumped Major Havoc (rev 3).


STORY:

- You are Major Havoc, the leader of a brave litter of clones. You are them, they are you, all from one, one from all, fighting for humanity... Eons ago the evil Vaxxian Empire overran the galaxy. Most of your ancestors were enslaved and taken to the Vaxxian homeworld of Maynard. Only a few scientists escaped. Today, their empire is all but vanished. Yet, Vaxxian space stations controlled and defended by robots, still patrol the galaxy and keep your people prisoner. The small band of scientists cloned you, Major Havoc to fly your catastrofighter through a wormhole in space and lead your clone army against the dreaded Vaxxian robot armada. Destroy the enemy space stations and land on the planet of Vaxx to free your people.


PLAY INSTRUCTIONS:

- Use tact scan for warping and information

- Destroy mothership defenses

- Land on white platform of defeated mothership

- In maze, find the reactoid and touch it

- Exit maze before reactoid blows up

- Hold jump button for higher jumps


Other Emulators:

* AAE

* Retrocade

 Strumenti 
Versione per la stampa
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