airbustrj Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (Japan)


Immagine gioco: Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (Japan)
   
Immagini disponibili:





 Descrizione 
Nome romset: airbustrj.zip
Anno di produzione: 1990
Produttore: Kaneko (Namco license)

Genere del gioco: Sparatutto
Categoria: Sparatutto / Volo Orizzontale

Questa macchina è il clone di:
 • Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (World)

 Emulazione 
Questa macchina funziona correttamente in MAME Questa macchina funziona correttamente in MAME

Emulazione generale: Buono
Emulazione colore: Buono
Emulazione sonoro: Buono
Emulazione grafica: Buono
Salvataggio: Supportato

In MAME dalla versione: .035b12

Il driver di questa macchina in MAME è: airbustr.cpp - Leggi il codice

 Dati tecnici 
 Hardware di questa macchina:
  • CHIP [Mostra dettagli]

    NomeTipoClock
    Z80 ("master")cpu 6000000 Hz
    Z80 ("slave")cpu 6000000 Hz
    Z80 ("audiocpu")cpu 6000000 Hz
    Speaker ("mono")audio
    YM2203 ("ymsnd")audio 3000000 Hz
    OKI6295 ("oki")audio 3000000 Hz

  • Schermi [Mostra dettagli]

    Questa macchina utilizza un solo schermo:
      Tipo di grafica: Raster
      Orientamento schermo: Orizzontale
      Risoluzione 256 x 224 @ 57.400000 Hz

  • Numero di giocatori: 2P Simultanei
  • Controlli [Mostra dettagli]

    Tipo:
      Joystick [8 direzioni]
      Joystick [8 direzioni]
    Numero di pulsanti: 2

  • Dipswitch [Mostra dettagli]

    In grassetto i valori predefiniti
    NomeValore
    UnusedOff
     On
    Flip ScreenOff
     On
    Service ModeOff
     On
    UnusedOff
     On
    Coin A2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
    Coin B2 Coins/1 Credit
     1 Coin/1 Credit
     2 Coins/3 Credits
     1 Coin/2 Credits
    DifficultyEasy
     Normal
     Difficult
     Very Difficult
    UnusedOff
     On
    FreezeOff
     On
    Lives3
     4
     5
     7
    Demo SoundsOff
     On
    UnusedOff
     On

  • ROM (5 del set parent, 3 del set clone) [Mostra dettagli]

    Riferito alla versione MAME: 0.181

    NomeDimensioniCRC32SHA1StatoNel romset
    pr-14j.bin1310726b9805bd db6df33cf17316a4b81d7731dca9fe8bbf81f014 good airbustrj
    pr-11j.bin13107285464124 8cce8dfdede48032c40d5f155fd58061866668de good airbustrj
    pr-21.bin1310726e0a5df0 616b7c7aaf52a9a55b63c60717c1866940635cd4 good airbustr
    i80c514096  nodump airbustr
    pr-000.bin5242888ca68f0d d60389e7e63e9850bcddecb486558de1414f1276 good airbustr
    pr-001.bin5242887e6cb377 005290f9f53a0c3a6a9d04486b16b7fd52cc94b6 good airbustr
    pr-02.bin655366bbd5e46 26563737f3f91ee0a056d35ce42217bb57d8a081 good airbustr
    pr-200.bin262144a4dd3390 2d72b46b4979857f6b66489bebda9f48799f59cf good airbustr


    :  Macchina Parent
    :  Macchina Clone
    :  BIOS
    :  Device


 Informazioni 
HISTORY

Air Buster - Trouble Specialty (c) 1990 Kaneko.


Uno sparatutto a scorrimento orizzontale.


- DATI TECNICI -


Processore Principale : (3x) Z80 (@ 6 Mhz)

Chip Audio : YM2203 (@ 3 Mhz), OKI6295 (@ 3 Mhz)


Giocatori : 2

Controllo : Joystick a 8 direzioni

Pulsanti : 2

=> Sparo, Sparo


- CURIOSITA' -


Pubblicato nel Gennaio 1990.

In licenza alla Namco.


Il secondo livello di Air Buster è stato chiaramente l'ispirazione per il terzo livello di 'Turrican 2'.


Pony Canyon / Scitron pubblica una colonna sonora di questo gioco in un'edizione limita (Air Buster - PCCB-00025) il 21/04/1990.


- STAFF -


Software: S. Igarashi (To-y), H. Takeuchi (Tiny-Tomo)

Grafica: K. Matsuoka, N.Obana, T. Konakawa

Hardware: H. Mikami, H.Nagayoshi

Musiche composte da: Tatsuya Watanabe

Tecnico del suono: S.Aizu

Gioco testato da: F.Komori, K.Niihara, T.Okamoto

Coordinatore globale: S. Igarashi (To-y)

Produttore generale: Hiroshi Kaneko


- CONVERSIONI -


* Console:

Nec PC-Engine (1990, "Aero Blasters")

Sega Mega Drive (1991, "Aero Blasters")


- FONTI -


Rom del gioco.

Immagini del cabinato.

Attenzione: I dati di history.dat potrebbero essere diversi da quelli riportati nel resto della scheda (tratti da MAME), in quanto provenienti da fonti diverse.

 MAMEINFO.DAT 
Informazioni su airbustr

0.61 [MASH]

0.35b12 [Luca Elia]


WIP:

- 0.149: Modernized Kaneko Pandora device [Osso].

- 0.146: Port changed regression fix [Miodrag Milanovic]. This fixed coin insert problem in Air Buster.

- 0.143u8: hap fixed jerky background scrolling in Air Buster and clones.

- 0.142u3: Angelo Salese removed deprecat.h dependancy and updated irqs accordingly for Air Buster.

- 0.135u4: Fabio Priuli added driver data struct to Air Buster.

- 0.135u3: Fabio Priuli converted Kaneko Pandora sprite chip to be a MAME device and updated drivers accordingly.

- 0.133u1: Renamed (airbustj) to (airbustrj) and (airbusb) to (airbustrb).

- 0.131u2: Angelo Salese added MCU no-dump to Air Buster.

- 0.129u1: MooglyGuy added savestate support to Air Buster and clones.

- 0.123u6: Zsolt Vasvari fixed Air Buster bootleg from reseting because of the watchdog.

- 0.117: David Haywood moved "Pandora" sprite chip implementation to its own file. Updated Snow Bros, Air Buster, DJ Boy and Heavy Unit to use ths new generic implementation.

- 0.111u1: David Haywood added clone Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (bootleg). Removed rom patches in the Air Buster driver and hooked up watchdog instead.

- 16th December 2006: Corrado Tomaselli dumped Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (bootleg).

- 0.108u3: Roberto Fresca added DIP locations to Air Buster. Added 3x 'Unused' dipswitches.

- 0.103u2: Various improvements to the Air Buster driver [Pierpaolo Prazzoli]. This fixed the sprite display bug (airbustr37b9gre).

- 0.89u2: Changed parent and clone descriptions to 'Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit'. Removed 'Unused' dipswitches.

- 0.84u5: RND fixed YM2203 and MSM6295 balance.

- 0.61: MASH added Air Buster (World). Renamed (airbustr) to (airbustj).

- 4th June 2002: Stephane Humbert fixed the dipswitch settings in the Air Buster driver.

- 0.55: Changed OKI6295 clock speed to 18181 Hz.

- 4th May 1999: Luca Elia fixed name entering in the Air Buster high score screen.

- 0.35b12: Luca Elia added Air Buster (Kaneko 1990). TODO: The bankswitching registers bits 4&5 are used (any Z80). What for ? Is the sub cpu / sound cpu communication status port (0e) correct ? Main cpu: port 01 ? Sub cpu: ports 0x28, 0x38 ? Plus it can probably cause a NMI to main cpu. Incomplete DSW's. Spriteram low 0x300 bytes (priority?).

- 27th April 1999: Luca Elia sent in an Air Buster driver.

- 19th December 1998: J-ROM dumped Air Buster: Trouble Specialty Raid Unit (Japan) (c)1990 KANEKO.


LEVELS: 6


Other Emulators:

* FB Alpha

* JFF

 Strumenti 
Versione per la stampa
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